Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjener for mange penge til at få SU- kan jeg få det alligevel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Som overskriften siger, står jeg i en Situation, hvor jeg tjener langt for meget til at modtage SU

Jeg skal starte på mit studie her til sommer, og regner med at kunne trække en 15-20.000 Kr. hjem i måneden ved siden af mit studie.

Jeg har for et lille års tid siden opstartet et APS, som jeg aldrig rigtig fik brugt, og da jeg nu skulle til at lukke det, slog det mig.

- Kan jeg ikke bare få udbetalt løn fra den virksomhed jeg er ansat på deltid hos til mit APS, og så modtage SU Personligt, så kan de vil ikke se at jeg tjener 15-20 K i måneden, når jeg bare lader dem stå i virksomheden?

Jeg skal studere i 3 1/2 år, så det er alligevel 250.000 DKK i SU.




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - at overgå fra lønmodtager arbejde til at fakturere fra et ApS (fra et selskab i det hele taget) meget skattefarligt og kan give over 100% skat

Mindre risiko i personlig virksomhed VSO men også der kan det forkastes da det jo ikke er erhvervsmæssigt når du overgår fra lønmodtager til evt virksomhed

Det er ikke noget man bare aftaler, det er arbejdets karakter OG her hvor du tilmed forstætter samme sted Er svaret et klart NEJ vil jeg sig

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html. 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En tanke. Har du undersøgt muligheden for at få indbetalt en del af din løn ind på en ratepension? Jeg ved ikke om ratepension indgår i egenindkomst, så det skal du have undersøgt først. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Origo Web Design Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har tjener 15-20.000 kr. om md. har du så brug for SU?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thesound:
Som overskriften siger, står jeg i en Situation, hvor jeg tjener langt for meget til at modtage SU. 

HVORFOR modtage  overførselsindkomst, når du er i den gode og lykkelige situation at kunne forsørge dig selv mens du læser??

Undskyld, jeg ved godt, at det ikke besvarer dit spørgsmål. Men jeg er oprigtigt interesseret?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)