Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal vi gøre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi er tre gutter, der er blevet ansat til at stå for salget i Europa, for en tech virksomhed med base i Sydøstasien.

Vi arbejder hjemmefra og har ikke noget CVR nummer.

Vi har en Service Agreement og får løn ved at sende en månedlig faktura. Den betaling vi får, opgiver vi til SKAT som B indkomst.

Vi vil selvfølgelig overholde alle regler, men samtidig sikrer os det bedste setup i forhold til økonomi/skat.

Spørgsmålet er, hvad der vil være bedst for os:

1: Fortsætte nuværende setup med en ’service agreement’ og månedlig faktura
2: Oprette tre enkeltmandsvirksomheder
3: Oprette et fælles ApS med tre ejere

4: ?

Hjælp:-)

Bedste hilsner,

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder spændende.

Hvis i har fået tildelt ansvaret for salg i Europa, så ville jeg klart foretrække i hed "Firmaets navn Europe ApS" eller lignende. På den måde havde jeg oprettet et anpartsselskab med en 1/3 til hver især af jeres holding selskaber.

Dvs. 1 driftsselskab ejet af 3 holdingselskaber

Håber det kan hjælpe ;o)

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Waytogo:

Vi har en Service Agreement og får løn ved at sende en månedlig faktura. Den betaling vi får, opgiver vi til SKAT som B indkomst.

Vi vil selvfølgelig overholde alle regler, men samtidig sikrer os det bedste setup i forhold til økonomi/skat.

Spørgsmålet er, hvad der vil være bedst for os:

1: Fortsætte nuværende setup med en ’service agreement’ og månedlig faktura
2: Oprette tre enkeltmandsvirksomheder
3: Oprette et fælles ApS med tre ejere

1 er jo den helt simple løsning som tilmed ikke giver jeg nogen som helst ekstra omkostning - den ville jeg da være fristet af

2 giver ikke rigtig mening synes jeg umiddelbart - det skulle være hvis I har en række større omkostninger måske

3 Bliver dyrere med et holding selskab og måske 3 drifsselskaber - regn ikke under 7-10.000 kr per år/selskab til lovpligtige arbejdsskadeforsikringer i alle 4 - 4 x erhvervskonti + risiko for at I ses som lønmodtager/honorar modtagere og dermed skatte risiko ved at køre ind i selskab. Det giver mening at overveje, hvis I mener I har en personlig risiko, ellers ikke.

HVIS service kontrakten viser sig holdbar over tid, kan I altid senere overveje igen, men jeg ville tage den som honorar personligt som B indkomst i første omgang

Overvej ½ time med en revisor for at gennemgå det konkret - det er en stor besluting

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Tusind tak for svaret! Vi har en del udgifter såsom kontor, tlf, computer, skriveborde mm, kan man trække det fra hvis vi går med 1.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)