Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken model skal jeg vælge over en hotelkunde?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Feb 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg driver sammen med en ven en bilvask virksomhed (steamwash). Vi har etableret samarbejde med flere store virksomheder og fornyligt blev vi kontaktet af en hotel kæde som er interesseret i at tilbyde vores service til den kunder. Vores udfordringer er følgende:

1. Hvilken model skal vi tilbyde hotellet?
    a: Enten kan vi have en mand stående i hotellets p-kælder i x antal timer uden at have så meget at lave i løbet af dagen (dyr løsning for os, da medarbejderen
    er timelønnet, og samtidig super løsning for hotellet som kan tilbyde kunderne at få deres egen/lejet bil vasket/rengjort helt fra kl 09.00 af til kl 18.00     
        eksempelvis).

    b: Eller, at vores medarbejder kommer ud til hotellet 'on request', ergo kun når der er nogen som har bestilt noget. Da vi ikke kan komme ud til hotellet med
         meget kort varsel, er muligheden at kunden kan bestille dagen før, hvor så vi bedre kan planlægge og så sende en mand ud mm. Fordelen ved denne 
         løsning er at vi bedre kan planlægge og kan levere i henhold til aftalte. Ulempen er at kunderne nødvendigvis ikke kun kommer og bliver på hotellet i flere
         dage. Hvis de kommer og kun skal overnatte i 1-2 dage, kan de ikke nå at bestille en bilvask og vi 'mister' disse potentielle kunder.

For løsning a, tænker vi, at hotellet evt. kan betale os et fast beløb hver måned, fordi vi stiller denne service til rådighed for hotellets gæster. Ergo vi får en betaling fra hotellet og tjener også penge på de x antal biler vi måtte have vasket. Men vi er lidt usikre på om vi kan tillade os at kræve at de skal betale os
'når de ikke ved hvad de får igen'.

Det er genrelt de to løsninger vi tænker på, hvad er jeres holdning til dette? og er der ellers andre modeller man kan benytte sig af?? WE NEED HELP? :)

 

 

Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Denprivateinvestor Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger jo af antallet af kunder om dagen, der må kunne regnes på forventninger af kunder pr antal dag, og derfra kunne vurderes om det vil være nødvendigt at have en medarbejder på hotellet i x antal timer. Hvis i tror at mange bestiller inden, eller om det er mere en spontan løsning. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk som kommer med bil på et hotel rejser ofte dagen efter ankomst.

I bør ikke opkræve beløb af hotellet men foreslå ved bestilling inden 11, kommer i mellem 16 og 18.

Er der flere som kommer i løbet af dagen der vil have vasket, kan i måske klare 1 - 2 mere mellem 16 og 18. Det kunne i jo prøve at starte med at fortælle hotellet og se hvordan det går, hvis i kan få det ind i jeres planlægning.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra København
Tilmeldt 18. Feb 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Og helt korrekt at vi skal plalægge udfra hvilke forventninger der er. Tak for svar! :)

Fra København
Tilmeldt 18. Feb 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tak jørgen, fint svar. Giver stof til eftertanke :)

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg kender til hoteller siger mig at de ikke interesserede i at betale jer en fast pris. De er derimod interesserede i at få betalt af jer for at levere kunder uden selv at løbe nogen risiko.

Vælg altså model B. Og hvis i hen af vejen ser at det er basis for at have en fast mand på plads så kan i jo altid løse dette.

Har i overvejet at leje plads (eller tilbyde ejeren af P-hus en del af omsætning) i velbesøgte parkeringshuse i f.eks København?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)