Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nybagt freelancer - og partner ganske snart. I mellemtiden, hvilken konstruktion?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!
Sagen er den, at jeg just har opsagt mit job for at kaste mig ud i en selvstændig tilværelse (igen) - så jeg er rimelig velbevandret i dét at drive enkeltmandsvirksomhed. Inden for det næste halve år er vi tre personer der ønsker at starte virksomhed sammen - og der kan jeg totalt godt se ideen i at lave en holding-drift-konstruktion, måske blot med IVS holding x 3 samt IVS Drift x 1 til at starte med inden vi konverterer til ApS i Drift, når det hele kører. 

Mit spørgsmål går på, om det giver mening for mig at stifte mit IVS Holding mens jeg venter på mine kommende partnere - men samtidig skal jeg jo også tjene nogle penge og så skal der jo et Drift til eller en EMV. Hvad giver bedst mening?

... Og lige en tanke - giver det måske mening at oprette mit IVS Holding, som stifter IVS Drift, med det samme og så kan mine kommende partnere købe sig ind når tid er og så i mellemtiden fakturere IVS Drift som underleverandører, når de udfører konsulentarbejde fremmod de kan indtræde? (vi har forskellige opsigelsesperioder)

Jeg håber mit spørgsmål giver mening, 
Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskaber har jo sine fordele - men også sine omkosgninger - Læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Er du sikker på det skal være sammen med andre så lyder selskab fint nok, og er du også overbevist om, at ville kontere drift fra IVS til ApS så start direkte ApS frem for at skulle tage 5-10.000 om for konvertering + ApS giver da lidt mere navnemæssigt end IVS synes jeg

I så fald stift holding ApS og lad det stifte drift ApS for de 50 t

Læs om ApS og stiftelse og alt http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:


I så fald stift holding ApS og lad det stifte drift ApS for de 50 t

Læs om ApS og stiftelse og alt http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

vh John Hannover

I stedet for at gøre som John nævner, vil jeg forslå at at du overvejer at lade holding selskabet være et IVS, som du så yder et konvertibelt lån på forskellen op til de 50000kr, og lader holding IVS starte Drift ApS.

Fordelen er at du kan tage dit indskud ud igen privat når der er værdi i drift og holding. Det var vigtiger dengang det var 125000 kr du skulle binde men det er stadig et fornuftigt setup.

Lad os sige at dine partnere indskyder hver deres 16667kr senere, så kan du tage de penge tilbage privat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo klart en mulighed med et par men dog:

Det konvertible skal så indarbejdes fra start i vedtægter og mange behøver hjælp (penge) til at få det rigtigt opsat

De penge drift sparer op for at kunne tilbagebetale - skal jo efterlade 50 t kapital stadigt, så jeg mener idag man er klar på, at de næppe kan trækkes tilbage før IVS ud over de penge har 50 t i fri kapital (evt Whiskey kan sige om korrekt?)

De penge IVS sparer op betales der 22% selskabsskat af inden de er frie - Der udskydes dermed 20% skat da man jo ellers kunne tage løn ud for samme med 42% skat og slut

Når man en dag sælger anparter eller lukker, så kommer skatten med mindst 27% på beløbet, da indgangsværdien stadigt kun er den oprindelige krone

Hvis man vil have et ApS før eller siden og ikke et IVS så står man med en omk på nok 5-8.000 kr mindst - når IVS har sparet op, i form af revisorerklæring

OM det er den tur værd må hver afgøre med sig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)