Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords: Pris pr. klik vs. kvalitet på trafikken

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rimelig ny med AdWords, men prøver mig lidt frem. Jeg har kørt en test for https://partylys.dk i en fem dages periode, med et dagligt budget på 300kr. Dette gav totalt 51 ordrer, altså ca. 10 ordrer pr. dag, hvilket vil sige omkring 30kr. per ordre. Lidt dyrt, men nogenlunde fornuftigt. Kampagnen kørte med automatisk klikpris, som i gennemsnit lå på ca. 10kr. pr. klik, noget som derfor gav mig ca. 30 klik pr. dag. 

Efter den første test, kørte jeg en ny 5-dages test, med nøjagtig samme kampagneindstillinger, bortset fra at jeg satte en manuel klikpris på maks 5kr. Det daglige budget på 300kr. blev stadigvæk brugt op, så jeg fik altså ca. 60 klik pr. dag. Det interessante er at jeg i denne kampagne kun fik 24 ordrer, altså ca. halvt så mange som jeg fik ved den første test. Med andre ord så var konverteringsraten kun en 1/4 af hvad den var i den første test.

Nu ved jeg godt at dette er et mikroskopisk statistisk udvalg, så det er måske ikke så let at sige noget konkret, men på generel basis, er det så sådan at der er en sammenhæng mellem prisen man betaler pr. klik og den kvalitet der er på trafikken man modtager fra AdWords?  

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg ikke observeret. Det skulle i så fald være fordi at en højere bud ville give dig placeringer på søgeord, som lave bud ikke giver dig placeringer på. Tværtimod har jeg hørt om det omvendte; lave bud giver placeringer længere nede i søgeresultatet; dem som gider at kigge og klikke på de nederste annoncer er mere seriøse/vedholdne og derfor med højere sandsynlighed for et salg.

Som du selv nævner, med så lille en stikprøve, så er det nok bare tilfældigt. Prøv det et par gange igen, og se om det giver det samme resultat.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:
Nu ved jeg godt at dette er et mikroskopisk statistisk udvalg, så det er måske ikke så let at sige noget konkret, men på generel basis, er det så sådan at der er en sammenhæng mellem prisen man betaler pr. klik og den kvalitet der er på trafikken man modtager fra AdWords?

Som du selv nævner så er der ikke nok data til at konkludere ud fra. Der findes forskellige budstrategier og en tese er, at Google har optimeret kampagnen til at få gode placeringer på annoncerne.

Når du bruger en manuel budstrategi så vil din opgave være at optimere annoncerne. På den måde vil du få en højere QS som giver dig lavere klikpriser. 

Google Adwords fungere som en auktion, hvor formlen hedder cpc bud x QS = Ad Rank. Hvor er det fornuftigt at placere sig i forhold til ad rank og pris skal du teste dig frem til.

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar begge to, hvad i skriver giver jo mening. Det er nok kun fordi mit statistiske udvalg er så lille, så jeg kører et par tests mere for at se hvordan det går. 

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mick,

Ja, husk at du ikke kan konkludere noget ud fra et så lille datagrundlag. Det vil aldrig blive statistisk signifikant.

Hvor meget data skal du så have før det er statistisk signifikant? Der er ikke nogen hard-rule for dette. Men du kan benytte en tommelfingerregel der siger at du enten skal:

1)

Have minimum 100 konverteringer før du kan drage konklusioner

eller

2)

lade kampagnen køre (UDEN at lave ændringer) i 2-3 uger, før du drager konklusioner.

Som skrevet er disse kun tommelfingerregeler, og der kan være stor forskel fra konto til konto/annoncør til annoncør, hvornår der er nok data.

Du kan også benytte gratis tools til at beregne hvor valide dine resultater er:

http://getdatadriven.com/ab-significance-test

https://www.perrymarshall.com/splittester/

Så konklusionen herfra er, at du ikke kan konkludere noget ud fra få dage. Der skal tid til, især når du ikke har meget traffik i forvejen Smile

Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Rigtig mange tak for nogle meget gode tips og links, det hjælper mig rigtig meget.

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg glad for at høre Smile

Og velbekomme.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)