Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms og erhverskort.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er ny virksomhedsejer. Er der nogle der vil gøre mig klogere på moms.  fx moms beløb jeg får tilbage i moms hvis der er positiv moms betaling, er det så nogle penge man kan bruge i virksomheden? Er det ulovligt at bruge sin erhverskonto, til noget som ikke er firma relateret? Hvis jeg fx bruger mit kort i føtex til privat forbrug? Må jeg gerne det, hvad er reglerne ? Håber nogle kan gøre mig  klogere på det område. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det imponerer mig til stadighed, at der findes mennesker som kan finde på at starte virksomhed uden at alliere sig med en revisor/advokat. Sikke et mod Smile

Hvis der er positiv momsbetaling skal du af med penge - jeg antager at du mener i dit regnskab/på skat.dk når du afregner.

Du må gerne bruge din konto privat hvis du driver I/S eller enkeltmandsvirksomhed eller anden personligt ejet virksomhed. Er der tale om et selskab, så du også gerne bruge firmaets konto privat, men det er dumt, og du må kun gøre det i den rækkefølge at du først sætter private penge ind i virksomheden. Men bare lad være.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår godt Christian undrer sig lidt over man kaster sig ud på 8 meter vand uden at kunne svømme. Du bør enten læse dig til regler grundigt eller tage kurser (skat har endags kurser som dog ikke giver alt) eller - betal en online bogholder, for ellers kan du, som du spørger, komme galt af sted og pludseligt skylde en masse penge væk

'

Sales1001:
jeg er ny virksomhedsejer. Er der nogle der vil gøre mig klogere på moms.  fx moms beløb jeg får tilbage i moms hvis der er positiv moms betaling, er det så nogle penge man kan bruge i virksomheden?

Moms er ikke en del af dit resultat - Moms ligger alene i statur og er ikke hverken over eller underskud. Moms tilbage = større købsmoms end salgsmoms og ja de penge kan du bruge som likviditet i dit firma. Salgsmoms skal du betale ind til moms og derfor gemme til dem

Sales1001:
Hvis jeg fx bruger mit kort i føtex til privat forbrug? Må jeg gerne det, hvad er reglerne ? Håber nogle kan gøre mig  klogere på det område. 
Hvis du har personlig virksomhed, så må du gerne og så bogfører du det som privat hævet i mellemregning mod bank

Hvis du har selskab må du ikke bruge erhvervskontoen privat (hvis selskabet skylder dig penge fordi du har givet det et lån mod rente, må du gerne få de penge retur, men har du selskab, så lad være med at bruge firmakortet privat overhovedet

Med det begrænsede kendskab du har til regnskab bør du SLET ikke bruge firmakortet privat, det vil bare skabe en masse vanskeligheder

Du kan køb to billige bøger til at komme godt i gang med - f.eks som e-bøger http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  som er generelt om personlig virksomhed skat og moms og meget mere og http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html som er helt basal begynder introduktion til regnskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)