Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salg udenfor EU (salg uden moms)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er.
Jeg er begyndt at sælge nogle af mine varer til USA, altså uden for EU.
Derved er jeg blevet opmærksom på at man derfor ikke skal kræve moms på salget. 
Dog er jeg lidt i tvivl ift, bogføring. Jeg bruger Dinero, og kunne godt tænke mig at høre hvad jeg specifikt skulle skrive.
Jeg har snakket med SKAT, og de fortalte mig at alle salg under 7500 DKK ikke behøver laves igennem SKATs eget e-Export program.
Så hvis nu jeg sælger et produkt til 7000 DKK til USA, og der på min faktura ikke fremgår moms.
Er det så nok bare at lave salget i Dinero og fjerne momsen? Jeg har naturligvis fragtkvittering til at bevise at den er sendt ud af EU.

Vh. Klokkeren

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

klokkeren:

Kære Amino'er.
Jeg er begyndt at sælge nogle af mine varer til USA, altså uden for EU.
Derved er jeg blevet opmærksom på at man derfor ikke skal kræve moms på salget. 
Dog er jeg lidt i tvivl ift, bogføring. Jeg bruger Dinero, og kunne godt tænke mig at høre hvad jeg specifikt skulle skrive.
Jeg har snakket med SKAT, og de fortalte mig at alle salg under 7500 DKK ikke behøver laves igennem SKATs eget e-Export program.
Så hvis nu jeg sælger et produkt til 7000 DKK til USA, og der på min faktura ikke fremgår moms.
Er det så nok bare at lave salget i Dinero og fjerne momsen? Jeg har naturligvis fragtkvittering til at bevise at den er sendt ud af EU.

Vh. Klokkeren

I forhold til bogføringen er det nemmeste nok at følge vejledningen fra Dinero. Oprette den udenlandske kunde, dernæst faktura'en (husk at vælge salg udenfor EU) 

https://dinero.dk/support/handel-med-udlandet-hvordan-saelger-jeg-et-produkt-til-udlandet/

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må ikke fjerne momsen for du skal angive eksportmoms. Det med de 7500 har alene med eksportpapirer at gøre. Der skal altid bogføres med eksportmoms også for kr 0. Det er ikke en moms du skal betale, men du skal (ud over at konstatere at varen med sikkerhed forlader EU når du vælger forsendelse) være eksportregistreret og du skal bogføre i Dinero på en konto som vil hedde noget med VARESALG VERDEN (uden for EU) Så får du det tal du behøver til din momsangivelse rubrik C når momstid er inde

Enig I Jespers - oprette kunden som USA kunde osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)