Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport og indberetning af salg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

Jeg er ved at starte min virksomhed op, og har i den forbindelse et spørgsmål der vedrører eksport

Min målgruppe er private kunder uden for EU og i mindre grad indenfor EU. Jeg har derfor registreret mig som eksportør. På SKATs hjemmeside kan jeg dog læse følgende: "Du skal indberette dit salg til Eksportsystemet (e-Export). De fleste vælger at gøre dette via en speditør." (linkhttp://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2237735&vid=0&lang=da)

Jeg har googlet mig frem til, at der kun er indberetningspligt hvis den solgte vare koster mere end 7.500 kr - er det korrekt? Jeg kan desuden læse mig til, at det skal opgives på min selvangivelse - er det også korrekt?

Jeg benytter mig desuden af brugtmoms-ordningen.

Jeg håber I kan hjælpe - Jeg er godt og grundigt rundforvirret :-)

Mvh. Pernille

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

Det er korrekt at varen først ved en pris på 7.500 DKK skal udføres korrekt via en speditør, glem alt om toldsystemet det er alt for kompliceret for amatører at bruge. Hvor meget koster de vare du sælger til udlandet?

Jeg hår ud fra at du har et firma og er moms reg. så skal du naturligvis lave et regnskab som skal indberettes til SKAT.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven indtægter minus udgifter = overskud til skat udvidet selvangivelse og momsregnskab

Du bruger ikke bruger ved salg til uden for EU som faktureres uden moms men opgives i momsrubrik C for det samlede salg i katagorien - mens EU er med moms til privat personer og der mener jeg (i hovedet blot) at du kan bruge brugtmoms helt som for danske private kunder http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

De 7500 er grænse for udfyldelse af eksportpapirer og har ikke anden betydning 

Jeg synes du er så ny i alt dette, at du burde finde en online bogholder til lige at hjælpe dig igang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-) Mine varer koster fra 500 til ca 3000, så jeg kommer heldigvis ikke i nærheden af at skulle indberette i toldsystemet. Jeg har CVR nummer og er momsregistreret :-)

Tilmeldt 10. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg er spændt på hvordan det forløber med at skulle aflægge regnskab mm. - heldigvis har jeg fundet en god revisor! :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

PernilleBu:
så jeg kommer heldigvis ikke i nærheden af at skulle indberette i toldsystemet

Det er vigtigt at huske på at du skal stadig kunne dokumentere at varen har forladt Danmark, Så gem dokumentation fra forsendelse.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)