Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har Bjørn Borg patent på deres boxershorts design?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort spørgsmål,

Intro: Jeg er i gang med at lave mit eget undertøjsmærke, som i første omgang kommer til at bestå af herre boxershorts. Underbukserne skal produceres i Kina, og jeg er pt i dialog med en leverandør som kan lave varen for mig.

Da mit design er meget identisk til Bjørn Borgs boxershorts, kommer jeg i tvivl om der er regler for hvor meget jeg kan tillade mig at efterligne. Det er som sagt mit eget mærke, så jeg sætter selvfølgelig mit eget logo på. Min fornuft siger mig, at det ikke er et problem, så længe jeg selvfølgelig ikke prøver at sælge dem som Bjørn Borg underbukser. Men jeg vil da gerne have lidt ro i sjælen inden jeg går videre med projektet. 

Nogle af jer der har erfaring med dette? :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej de har ikke patent, men de kan have ophavsret eller varemærkebeskyttet dele af designet...

Det er umuligt at gøre det mere præcist, uden at vide, hvilken model og design, det er du vil efterligne, samt vide hvordan din version ser ud...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Gräs:
Da mit design er meget identisk til Bjørn Borgs boxershorts, kommer jeg i tvivl om der er regler for hvor meget jeg kan tillade mig at efterligne.

Du kan være helt sikker på at firmaet Bjørn borg vil komme efter dig - så du bliver en rigtigt dyr fornøjelse. 

Fra Søborg
Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den måde mit design efterligner BB's er måden de er syget på. Farve, Materiale, logo mm. har intet med BB at gøre. Men de kunne jo sagtens have ophavsretten på måden de har syget deres underbukser på. Det er jo egentlig dét der kendetegner deres brand ret meget. Ved du hvem man kan snakke med for at høre nærmere?

Btw så er der et sample billede her:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

risiko for designsag er relativt stor med BB hvis ikke design er ændret mindst 15% på alle værsentlige punkter - herunder syning osv som jo er del af design som du selv skriver

Du skal være klar på, at BB har flere penge at bruge på kopisager, end du måske på at slås imod.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak allesammen for feedback. Det har da i hvert fald fået mig til at tænke 2 gange over om jeg vil bruge designet. Heldigvis har jeg også et andet design, som jeg nok ender med at bruge i stedet :)

God dag!  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Umildbart er der ikke det store at frygte ved det design, det er et par klassiske boxershorts. Bjørn Borg kan ikke have rettigheder til syninger, det skal være markante og tydelige kendetegn, som de evt kan varemærkebeskytte, hvis de er først med kendetegnet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 85
Fra  Love your twist Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Jeg er selv tøj producent og har egen fabrik i Kairo. Man kan ikke have patent på hvordan en boxsershorts bliver syet. En boxsershort er en boxsershort og den kan de ikke eje. Det eneste Borg Borg ejer og har patent på er deres navn! Det du skal sørge for er at du ikke bruger præcis de samme mønstre som Borgs boxer har osv. du skal blot skille dig lidt ud og så burde du ikke have nogle problemer

Jeg er i øvrigt selv undertøjs producent og vi laver de flotteste boxer i 92 % egyptisk bomuld og 8 % Lycra det er en top kvalitet - hvis du har interesse ville jeg meget gerne mødes med dig så kan du få en ide om hvem vi er og hvad vi laver

Egypten er trods alt meget tætter på danmark og varen bliver i øvrigt ikke pålagt told da Egypten og Danmark har en handels aftale. Derudover er vi et dansk firma med kontor i Nordsjælland så det er nemt at få fat i os

Du er velkommen til at kontakte mig på

21825356

helene@loveyourtwist.com

eller besøg vores hjemmeside på loveyourtwist.com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)