Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil mine Youtube videoer i fritiden ødelægge min mulige karriere?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Animor, 

Sagen er den at jeg godt kunne tænke mig at lave youtube videoer, i min fritid og som hobby. Emnet jeg vil snakke om i disse videoer, ville være brætspil og hvordan man spiller dem. Men ved siden linjen vil jeg også begynde at designe smykker, og sælge dem på en webshop, butikker, osv.

Mit spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp med at finde et svar på er.

1. Vil jeg risikere at fremtidige kollegaer og arbejde partner, ikke ville kunne tage mig seriøst, pga mine youtube videoer? 

2. Ville mulige kunder ikke kunne tage mig seriøst, pga. mine youtube videoer? 

Ville det skade min design karriere?

Håber i kan hjælpe med at få mit tankemylder i ro. 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Jeg tænker umiddelbart, at brætspil er en dejlig ting - nostalgisk og lidt nørdet - og umiddelbart burde det ikke være noget, der vil skabe negative tanker i mit hoved; faktisk tværtigmod Smile

Men det kommer jo nok også an på hvordan dine youtube-videoer kommer til at tage sig ud. Hvis du heletiden har et smil på læben, er det jo fint. Noget andet er, hvis du med fråde om munden går op i disse brætspil - så kan det da være, at der er nogen der synes, at du måske har mistet sansen for hvad der er reelt vigtigt her tilværelsen.

Men umiddelbart synes jeg det lyder fedt - og gør dig så også umage med at producere videoerne i en kvalitet, så de nærmest kan blive en fordel for dig Yes

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ét godt råd.. Vær ligeglad med hvad folk tænker...eller kommer til at tænke om dig, men gør det du brænder for! :)

Dnmarks (måske) frækkeste side med brugte trusser fra danske piger! www.ungpigetrusser.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil også sige at når det er sådan noget som f.eks. brætspil, så kan jeg ikke se noget problem i det.
Hvis der er en fremtidig arbejdsgiver eller kunde, som har et problem med at du spiller brætspil og laver videoer om det, så er det deres problem.
Jeg tror mange vil finde det positivt at de faktisk kan finde nogle videoer med dig, som viser noget af din personlighed - og en positiv side af den.

Og nu ved jeg godt at jeg rammer noget kontroversielt her, men dem siger at fremtidige arbejdsgivere ikke giver at bruge tid på at checke jobansøgeren ud på nettet, tager grueligt fejl - eller også så er der tale om en meget "gammeldags" virksomhed. Rigtig mange af de arbejdsgivere er ikke dumme, og netop laver et baggrundscheck på en potentiel fremtidig medarbejder. Og i dag kan enhver abe finde ud af at indtaste ens navn på Google og se hvad der dukker op.
Helt ærligt, så gør jeg det selv.
- Og jeg valgte selv en jobansøger fra, ud fra at jeg på en søgning fandt både en helt åben personlig Facebook-profil og en YouTube-kanal vedkommende havde med nogle venner. På Facebook-siden var der nogle ret uheldige holdninger til lovgivningen og størstedelen af billederne var druk-billeder. Det i sig selv kan jeg abstrahere fra, da jeg også selv har været i den alder og kender gamet. Men youtube-kanalen var den som gjorde udfaldet. En del var prank-videoer han og vennerne lavede og næsten alle gik ud over tilfælde uskyldige mennesker i det offentlige rum - og resten var hvor han sad og drak eller røg sig skæv med vennerne og kom med sine nedværdigende synspunkter omkring andre mennesker, arbejde og piger.
Og ærligt sagt - Min tanke var direkte; Sådan et fjols vil jeg ikke have som en del af min virksomhed!

Igen - Som udgangspunkt er der intet i vejen med at lave videoer som viser ens interesser og personlighed. Tværtimod.
Men hvis man har en virkelig skod'et personlighed og matchende interesser, så skal man måske overveje det en ekstra gang.

/Jesper


Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Klø på.
Stik os nogle fede videoer om brætspil.

Hvis en ansøger hos mig havde den fritidsinteresse, ville det absolut være et plus - helt på linje med foreningsarbejde, frivilligt socialt arbejde og andre sunde interesser.

VH Hans

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mange tak for jeres svar.

@David

haha "fråde om munden". Stick out tongue Så galt vil det dog ikke gå. Vil nemlig som du nævner lave videoer som er i en god kvalitet, og har en god stil over sig. Hvor alle kan føle sig velkommen. Og det kan være du har ret ang. det nærmest kan blive en fordel for mig. lad os håbe Smile

@DkFreelancer

Det kan være meget svært nogle gange at huske. Men du ret i at man ikke skal lade sig fange af, hvad man tror andre tænker om en.

@Jesper

Som du nævner "så er det deres problem." tror det er der jeg har min frygt, at mange vil vælge mig fra pga. af noget så (jeg tror) barnligt nørdet som brætspil (og det er brætspil til en voksen målgruppe, jeg vil lave videoer om). Og det er det der vil skade min fremtide forretning. Ikke at det vil ske! men tanken er der stadig eller frygten. 

Og dét med, at det ville vise min hvem jeg også er (personlighed). Og at der er et rigtig menneske, bag det hele. Kan jeg godt se, nu hvor du nævner det, ville kunne bringe en del positivt med sig. (Da jeg ikke vil lave videoer med negative emner, eller underlig opførelse) Stick out tongue 

Ja kender godt til at arbejdsgiver tjekker folk baggrund på nettet før en ansættelse. Læste om arbejdsgiver som udformet spørgsmål til jobsamtalen ud fra hvad de fandt om personen på nettet (Var i USA). Så ikke kontroversielt for mig, helt normal. Smile Og tak for den lille historie, det er da også voldsomt dumt at opføre sig sådan på nettet og så lave videoer om det. Sad Man kan roligt sige at dit gode for arbejde gode at du, dodget that bullet. Stick out tongue

 

Men svarene har da givet mig, lidt mere mod på at tage springet til at lave en kanal og komme i gang. Så mange tak for det Yes 

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans

Motivationen bliver bestemt ikke mindre, af din gode opbakning! Stick out tongue

Så, tak for det!  Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)