Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab m.m

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal forhåbentlig starte op med mit wellness massage ved siden af mit fuldtids job ( Og mit arb ved det godt.) Mit spørgsmål går på flere ting da jeg syntes det er svært at hitte rede i alt. Kan man trække husleje fra det værelse som man bruger? Skal man have en revisor når det er så lille en virksomhed eller kan man selv klare det? Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på kunne læse noget med 50.000 kr er det dem man ikke skal betale moms af hvis man ikke tjener mere end det om året eller?

PFH Tak Kunie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunie:

Kan man trække husleje fra det værelse som man bruger? 

Det vil givet forudsætte en vise stabil indtægt som viser nødvendigheden men så ja - under meget skarpe krav om, at værelset kun må indeholde firma ting, ikke være gennemgang til andet - og hvis eget hus så kun % af husskatter og forbrug. Det er meget skarpe krav, så læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

Kunie:

Skal man have en revisor når det er så lille en virksomhed eller kan man selv klare det? 

Der er ikke lovkrav om revisor men det kan bestemt være klogt i starten at have en online bogholder med på sidelinjen for der er mange ikke helt lette regler

Kunie:
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på kunne læse noget med 50.000 kr er det dem man ikke skal betale moms af hvis man ikke tjener mere end det om året eller?
Er du uddannet massør så´er det muligt dit firma er momsfrit (og så heller ikke momsfradrag) men jeg ved for lidt om "Wellness massage" Det vil den institution du blev uddannet fra i så fald kunne sige dig.

Hvis man VED OMSÆTNING (Ikke tjener men sælger for) er under 50.000 kr på en hver 12 mdr periode, så behøver man ikke CVR og dermed ikke moms i alle fald. I så fald skal du i alle fald nok heller ikke forvente noget fradrag for et værelse osv - men OM wellness massage i dit fald - i forhold til uddannelse og sundhedskriterie - er momsfrit, så er du jo ude over den betragtning

Vil du vide meget mere om at have PMV (lille virksomhed uden moms) eller alm. enkeltmandsvirksomhed med moms, om stiftelse, skat, moms, regnskabskrav med meget mere + inspiration, så kan du for 55 kr hos Saxo få e-bogen Personlig virksomhed som link (eller for lidt mere den trykte version hvis du har det bedre med en papirudgave)

Den vil give dig meget af den viden du lige her og nu mangler - du ser indholdsfortegnelse inden du skal beslutte noget som helst

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 33
Fra  Massage og træningsklinikken Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

For at blive momsfritaget ,assør, skal man opfylde en række uddannelseskrav og derefter søge om momsfritagelse.

Der skal i stedet så betales lønsumsafgift.

En momsfritaget behandling kræver dog der kan stilles en diagnose og der skal være dokumentation på behandlingen.

Welness massage er ikke moms fritaget.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1906456&chk=206427

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)