Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genial ide, kan rede flere tusind dyr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ret genial ide, som vil kunne rede flere hundrede eller tusindvis af dyreliv, alene i Danmark. Men hvor starter man?

Vil gerne starte med at tage patent. Men ved ikke hvad for en del af det man kan tage patent på. Teknologierne er nok allerede opfundet. De er bare ikke lavet til det formål jeg tænker. Ideen indeholder blandt andet et varmesøgende kamera med alarm funktion.

Når man har fået patentet er det vel at man skal i kontakt med en producent af varmesøgende kameraer. De skal jo så hører om ideen og sikkert have en god pose penge til at lave en prototype.

Men hvordan får man patent og kommer igang. Og hvem fortæller man ideen til, uden at den bliver stjålet. 

Tak på forhånd

Mvh

Christian B Nielsen

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Tror ikke du kan tage patent på veganisme. Veganere reder millioner af dyreliv.

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke være så fokuseret på, om nogen stjæler din idé. Det vil ikke ske. Succes skaber man sammen, og ikke med sig selv Smile

Og du skræmmer folk væk ved at komme med en NDA under armen.

Byg selv en prototype. Køb et thermisk/varmesøgende kamera fra eksempelvis Seek til 2.500 kr, og byg det ind i resten af din idé. Gå i værkstedet.

Og tag så ud til relevante producenter/distributører og fremlæg idéen. Når du har lavet en lækker præsentation altså.

Held og lykke !

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay resten af min tekst kom desværre ikke med i den første besked, af en eller anden grund?

At citere var den eneste måde jeg lige kunne se, at hvordan jeg kunne vedhæftede links på.

Du har ret i at det ville være dårligt, at røbe for meget omkring en ting, som du overvejer at tage patent på.

Dels kan folk stjæle den, men også så kan man ikke tage patent på noget der er offentliggjort.

Uden af kende til hvad du har fundet på, så tror jeg ikke, at du kan tage patent, da det lyder mere som en ide, hvor eksisterende produkter allerede findes?

Læst det med Brugsmodel, måske det er mere relevant for dig?

Mvh Allan

p.s. Hvis du har noget der kan rede dyreliv på, så ønsker jeg dig hjerteligt held og lykke

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Inyanga2611:
Jeg har en ret genial ide, som vil kunne rede flere hundrede eller tusindvis af dyreliv
  Redde den fra hvad ?

Start med at få gratis hjælp hos opfinder rådgivningen   www.opfind.nu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Hvis det er en ting der finde og er i brug til nåde anden en det du lige vil bruge den til kan der ikke tage patent på dette. 

Så hvis du mener der skal tages patent ville jeg nok får styr på dette første. her efter vil jeg nok overvejer at lave en prototype selv. 

Du vil kun start med at prøve at lave en i Arduino 

Skulle være til at klar.. 

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)