Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg og erfaringer

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg overvejer at starte import af fødevareprodukt X fra land Y(ikke EU-land). Det er en fødevare der kan spises som den er men den kan også bruges i fremstillingen af andre fødevarer, og der er mange store firmaer det i teorien burde være interesseret i denne fødevare.

Jeg har ret godt styr på krav fra fødevare myndigheders side samt transport, men jeg mangler lidt at finde ud af hvordan i alverden jeg finder aftagere af min importerede fødevare. 

Jeg er jo på en eller anden måde nødt til at tage skridtet og købe den første batch, men hvis jeg køber den batch uden at have solgt den først eller have lovning på køb kommer jeg potentielt til at miste en masse penge når fødevaren ligger i mit lager og rådner - og det vil jeg jo gerne undgå.

Så hvordan i alverden kommer jeg igang med at finde købere til mit produkt? Jeg ved der er brug for denne fødevare for den bliver allerede brugt mange steder, jeg tror bare det er et spørgsmål om at jeg måske kan sælge den lidt billigere. Dette ved jeg dog heller ikke helt da det jo ikke ligefrem er offentligt tilgængeligt hvad firmaer betaler for XYZ produkter - er der nogen måde at finde ud af det på?

Hvordan vil firmaer reagere hvis jeg ringer og siger "Hej, jeg sælger gode X til en god pris - hvad køber i X for lige nu? Vil i gerne købe af mig istedet?" 

Jeg tænker at mange af de store firmaer jo sikkert har aftaler med leverandører som de ikke kan bryde sådan uden videre - men så er spørgsmålet hvordan man lige kommer igang..

Er der nogen der har erfaringer med dette eller ideer til hvordan jeg kan gøre?

Mange hilsner herfra og tak på forhånd

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)