Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af åbningssaldo???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ulbjerg
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære eksperter

Jeg bruger Dinero, så...

Jeg har haft nogle langsomme betalere af nogle regninger fra sidste år. Men nu har de betalt, og så vil jeg jo registrere betalingen. Men så får jeg denne advarsel:

"Du er ved at bogføre en betaling indenfor et regnskabsår, der er lukket. Normalt bør du IKKE ændre på bogføringen i et lukket regnskabsår, da det vil påvirke åbningsbalancen i det efterfølgende regnskabsår. Vil du alligevel fortsætte?"'

Hvad har jeg gjort forkert, og kan jeg rette det?

Hilsen

Max Sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Betalingen skal bare bogføres i år. At du bogførte fakturaen sidste år var jo for moms og resultatpåvirkning af 2016 men betalingen har jo intet med selve 2016 regnskabet at gøre og du bogfører derfor bare fakturaerne som betalt den dag de er betalt, også fordi din bank jo skal stemme.

sådan er det i alle regnskaber

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ulbjerg
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Men hvad så med moms afregning for 2016? Den har jeg jo først lavet i 2017. Jeg synes ikke jeg tidligere har haft dette problem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fakturaen sendte du i 2016 og der bogførte du jo udgiften og momsen og den salgsmoms har så været med i momsindeberetninger for 2016 (som du lavede her i starten af 2017). Sådan skal det være og sådan er det, hvis du har bogført salget korrekt i 2016

Så ligger fakturaen under debitorer i status som ubetalt og nu bliver den så bare betalt og her kommer bogføringen bare til at være kredit debitoren (dit tilgode havende hos kunden) og debet + bank - når du vælger at booke fakturaen som betalt

Dermed har din bank jo stemt (håber jeg) 31/12-2016 og vil igen stemme nu vor pengene er indgået her i april 2017
Moms og indtægt påvirkes slet ikke i 2017 ved betalingen

Overvej at komme til at forstå hvad et regnskab er hvad det gør - i en letlæst bog http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html.

Introduktion til regnskab - som dækker alle programmer faktisk - og i høj grad også refererer til Dinero billedmæssigt :) 
Du lyder som om du kunne bruge sådan Lidt helt simpel baggrundsviden så du ikke får lavet rod

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ulbjerg
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg spurgte hvis ikke helt klart.

Der er i dinero, når jeg vil indberette moms siger den det hører til sidste år og at det vil påvirke åbningssaldoen, men jeg kan ikke rigtig gøre det i dette regnskabsår, altså indberette moms for 2016.

Jeg har selvfølgelig indberettet til SKAT og har også afregnet +/- med dem. Det er bare for at få regnskabet til at passe med banken igen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok ha fat i deres support. Det lyder som om du ikke har afsluttet 2016 korrekt og fået angivet momsen som indberettet men ikke betalt

i 2017 skal du så kunne klikke "betalt" og det påvirker ikke ult. 2016/åbning 2017

I 2016 skulle du have bogført som indberettet men ikke betalt, så blev moms nul stillet men bank uberørt. I 2017 bare som betalt og så udlignes momsafregning mod bank

du har lavet noget galt i 2016

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ulbjerg
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)