Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgotgørsel.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 24
Fra  Events4All Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer et Holding Aps, Som ejer det event Aps, som jeg er ansat i.

Er nået der til, hvor jeg har været ude til de første møder og snakke med kunder.

Til dette, benyttede jeg min egen private bil, og har derfor undersøgt reglerne for kørselsgotgørsel.

Syntes der er meget indviklede regler og formuleringer, og især mange steder hvor folk, revisore og skat modsiger hinanden.

Så hvad er reglerne præcis i forhold til kørebog.

Skal jeg kun notere bilens km, før og efter erhvervskørsel, med dato, og formål for turen.

Eller skal jeg notere ALT hvad bilen bliver brugt til? Både når konen bruger den 10 dage om måneden til at køre på arbejde, jeg tager ned og handler, besøger venner mm?

Eller er det nok bare at skrive ind i kørebogen når jeg har haft kørsel der er arbejdsrelaterede?

__________________________________

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det er en personbil du selv ejer privat og indimellem bruger til kørsel for din virksomhed, så har du lov til at udbetale kørselsgodtgørelse pr. kørte kilometer - i firnaregi.

Kørebogen behøver ikke indeholde hvad du kører prøvet. Kun erhverv.
Så dato, antal kørte kilometer, formål, til og fra adresse. Og så lige en detalje som også overraksede vores revisor, da SKAT kommenterede det over for os ved en stikprøve sidste år: Det er ikke nok med hvilken adresse der køres til - der skal også stå hvilken by der køres til.

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest må du kun udbetale kørselsgodtgørelse skattefrit fra et selskab, hvis du samtidigt har en helt reel løn - ellers ikke

Dernæst skal du ud over det Jesper nævner, skrive km stand start og slut rundt om alle firma km ture, netop for at skat kan bedømme, at det private der så ligger imellem ud fra datoer osv - ser rimeligt ud

Du skal være ekstra omhyggelig med beskrivelser af formål og sted - når du som ejer jo kontrollerer dig selv. Det er erfaring fra revisorer, at skat kan være mere skeptiske over for ejer med selvkontrol end firma der betaler til ansatte

Husk bare - kun ved reel løn og med skatteiondberetning - læs mere - også om hvad reel løn kan være for en størrelse osv https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 24
Fra  Events4All Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt. 

Takker endnu engang for alle de fantastiske råd du giver. Guld værd for en begynder.

Jeg ville aldrig selv forsøge at fuske, så der er altid gode begrundelser for løn/kørsel.

Dog kører jeg til tider ud til kunder, som så derefter vælger en konkurrent, hvorved jeg kan risikere ikke at modtage penge for et event, men har kørselsgotgørsel for at tage ud og snakke med kunden.

Men kan som regel bekræfte dette via en mail fra kunden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal også række fint

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)