Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank støtter iværksættere?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 17
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er i gang med at få en erhverskonto oppe og køre. Har snakket med Danske bank og Sydbank. Indtil videre hælder jeg mest mod Sydbank, da det er billigere at få gang i en erhverskonto hos dem. Er der andre banke som har givet jer gode tilbud eller andre fordele? :-)

På forhold tak!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lokalbanker plejer at være mere modtagelige for små virksomheder (omsætning under en mio), ihvertfald min erfaring :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

der er 100 vis af den slags tråde her og i andre fora (facebook) og du vil kunne finde ALLE banker nævnt - både med HELT gratis og med DYRE og dårlige. Helt individuelle og i alle retninger strittende veje

Du skal nok forvente at have dit personlige samme sted - men som du gør, test nogle stykker. Det er klart der er en lille forskel fra bank til bank i f.eks. IT hvor netop Danske bank får megen ros, men test hvad du kan få af pris - og regn med at det er helt individuelt fra kunde til kunde og bank til bank, projekt til projekt og egen økonomi http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html 

Ellers brug søgefunktionen og der er masser af ens tråd om at "få bank"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frederik,

Jeg synes du skal give Danske Bank et skud. De koster et mindre gebyr i opstart, men de er super skarpe og deres platform er rigtig god.

Hvis du er lige glad med platformens udseende + funktionalitet og ikke har brug for finansering, så vil jeg bare anbefale dig at vælge det billigeste.

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke nogen eg specifikt vil anbefale, men eg må sige at jeg efter at jeg initielt havde en meget professionel kontakt hos Nordea, så er det ikke et synderlig positivt indtryk jeg har nu.

Bank"rådgiveren" ... det er individuelt så det har intet med den ene eller anden bank at gøre, men jeg bryder mig ikke om i forretningssammenhæng at skulle tale med en bankrådgiver der ikke kender til erhvervsfinanciering, ikke kender til EKF, ikke ved meget om vækstfonden mv

Det der virkelig irritere mig med Nordea er at deres web bank på dollar og euro accounts er totalt amatøragtig, og det er utrolig tidskrævende at hente dokumentation, og så er det tåbeligt at du betaler 75 øre for hver handling vhilket effektivt fordobler antallet af bilag og posteringe i din virksomhed og glæder revisoren.

MEN, det er nu nok bankrådgiveren der tæller mest! 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banker er virksomheder ligesom du, de støtter og hjælper gode kunder eller det de tror på kan blive gode kunder.
Du satser jo heller ikke på de dårlige kunder vel ?
Så vis banken at du er en god kunde, som de kan tjene godt på..

Har du en god historik med din nuværende bank, så start der, jeg ringede til min bankrådgiver i 2013 og bad om en erhvervskonto, 5 min efter var den klar..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:

Banker er virksomheder ligesom du, de støtter og hjælper gode kunder eller det de tror på kan blive gode kunder.
Du satser jo heller ikke på de dårlige kunder vel ?
Så vis banken at du er en god kunde, som de kan tjene godt på..

Har du en god historik med din nuværende bank, så start der, jeg ringede til min bankrådgiver i 2013 og bad om en erhvervskonto, 5 min efter var den klar..

100% enig med dig. Eneste bemærkning er at hvidvasklov er skærpet og bankernes opmærksomhed tilsvarende, så der er i dag nok hurtige ønsker om lidt budget (kende omfang krav) og lille forretningsplan (kende formål) og reg. attest - men helt enig.

Har man en god plan og måske vigtigst, en god historik i banken (er ikke kendt for andet end OK) så er det ikke svært - højst koster det lidt mere i 2017 end 2013. 
Vi der fik det gratis, er ofte heldigere at hænge med i "gratis" end de som skal have kontoen her i 2017 - naturligt nok - det er lettere at sætte en pris for en ny kunde fra start, end at bøvle med at slås med en "gammel" Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

John, med al respekt for dig, jeg tvivler på at folk der er ved at etablere ny virksomhedskonto er i målgruppen for pengevask. Men ellers tror jeg som vi er enige, husk dog at i 2013 var der stadig officiel finanskrise, det er der stadig, hvis du er mindre virksomhed, selvom bankerne benægter det.
Banker er virksomheder der skal tjene penge, lige som du og jeg, og folketinget er fedtet ind i finanssektoren, så de benægter at finanskrisen stadig eksisterer for fuld skrue.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er de da slet ikke generelt - men de får ofte en overraskelse når de oplever at banken lige skal se lidt budget, forretningsplan osv. Arbejdernes landsbank fik en 5,5 mio bøde for ikke at have hvidvask regler på plads, så de er alle idag langt mere opmærksomme på, at procedure skal sikre bevis for at de har været hele vejen rundt. Det betyder, at en del stejler - Skal JEG aflevere noget? Men JEG skal jo bare have penge stående - og det stopper så en del for at få kontoen uden bøvl

Jep - banker skal tjene penge - og jep - faktisk er kravet fra det offentlige (både DK og EU) at de skal polstre sig yderligere for at kunne tage næste krise - hvilket de jo givet gerne gør - da det så også giver aktionærene mulighed for flere penge (og ikke så urimeligt for aktionærene i bankerne har haft mange dårlige år  -mange banker ligger i 2017 på hvad de lå på i 2006 faktisk - så det har været en ørkenvandring)

Det er ren forretning - 100% enig. Finanskrisen er vel, bedømt på de tal vi bedømmer den på, ikke stor her og nu MEN alle ved jo også, at en recession forventeligt kan ligge om hjørnet 2019-20 (og det er så meget usikkert talmæssigt)
Men ja - det er helt almindelige forretninger - lidt mere under krav fra stater men helt helt almindelige forretninger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 15
Indlæg ialt: 79
Fra  TEXTA Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Som flere allerede har været omkring, så afhænger det meget af, hvad du skal bruge din bank til. Der er alt andet lige stor forskel på, om du skal låne flere millioner eller "bare" har brug for en erhvervskonto. Det er en rigtig god idé at indhente flere tilbud, inden du træffer dit valg, men husk at fokusere på andet end bare det årlige gebyr, herunder indlånsrenten (nogle steder er den negativ), transaktionsgebyrer, gebyrer ved udenlandske betalinger, muligheder for kassekredit osv. 

Vi har haft rigtig gode erfaringer med at vælge en bank fra lokalområdet, som vi har beholdt, selv efter vi flyttede væk. 

Rød tråd og relationer igennem content marketing. Find os på https://texta.dk.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)