Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Eksport - Salg til Grønland

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skriver herinde da jeg ikke rigtig har kunnet lokalisere de fornødne oplysninger, har ellers forsøgt at være rundt på SKAT, Google, og Amino forum.
Men ikke helt nået i mål.

Jeg har en helt nystartet virksomhed, hvis primære fokus kommer til at ligge på Eksport til Grønland, jeg kommer ikke til at have vanvittig mange handler, da det udelukkende er en hobbyvirksomhed til at starte med.

Nu til mine spørgsmål:

- Kan jeg nogle steder finde en mere eller mindre punkt for punkt guide til salg til 3. land U/moms, (som umiddelbart er der Grønland hører ind under efter hvad jeg har kunnet læse mig til) altså lige fra jeg starter med at købe varen ved en producent her i DK M/moms - Fakturering U/moms til kunde - Refundering af moms fra producent - Indførsel i Regnskab - Indberetning til Skat.

- Er det korrekt antaget at når jeg eksporterer, så i forhold til hvad skat forlanger af dokumentation, så er det tilstrækkeligt med en udenlandsk adresse på fakturaen sammen med f.eks. postkvitteringen hvis jeg sender det med postnord, eller med fakturaen fra Royal Arctic Line for forsendelsen hvis jeg indleverer den til skibsforsendelse direkte ved RAL. Eller skal jeg lave yderligere eksporterklæringer?
Og skal det sendes nogle steder til, eller skal jeg blot opbevare det sammen med mine regnskaber?

- Når jeg logger ind på Virk.dk for at kontrollere om jeg er eksportregistreret, så står der under eksport - Variabel, jeg kan ikke umiddelbart finde andre alternativer end at afmelde det, så er det ensbetydende med at jeg er godkendt til det?

- Jeg kan ikke umiddelbart finde mit EORI nummer på Virk, nogle der kan guide mig i den rigtige retning, og skal jeg angive det nogle steder ved salg/fakturering?

Det var lige umiddelbart dem jeg havde, der kommer uden tvivl flere spørgsmål senere, håber i kan være mig behjælpelige.

Med venlig hilsen
Christian 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne eksportere skal du være eksportør registreret, hvilket formodentlig kræver at du er moms reg. ( spørg SKAT)   Det virker lidt mærkeligt at du vil starte eksport og ikke være moms reg. Du skal jo kun omsætte for 50.000 DKK  indenfor en 12 måneder periode før det er et lovkrav at blive moms registreret.

Hvad pris har de vare du eksportere til Grønland ? 

Dalshop:
jeg starter med at købe varen ved en producent her i DK M/moms - Fakturering U/moms til kunde - Refundering af moms fra producent - Indførsel i Regnskab - Indberetning til Skat.

 Naturligvis kan du ikke fakturere uden dansk moms da det vil kræve at du er moms registreret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 kan godt have import og eksport registrering uden momsregistrering. Det ene er toldlov og altid krævet for erhvervsmæssig handel ud over EU og det andet er momslov med det kendte 50 t omsætningsforventning på 12 mdr. 

Du skal her være eksportregistreret og det rækker til at få CVR som f.eks. enkeltmands- da det opfylder krav om mindst EN pligt. Ved forsendelser under 7.500 mener jeg dog ikke du behøver udfylde specielle eksportpapirer - husket i hovedet. Jeg ville dog finde det naturligt at være momsregistreret anyway for troværdighed og for momsfradrag for købet for:

Du

Dalshop:
starter med at købe varen ved en producent her i DK M/moms - Fakturering U/moms til kunde - Refundering af moms fra producent - .
 hvad er det for en "refundering af moms fra producent" du tænker på. Hvis du ikke er momsregistreret så er der jo ikke en momsrefusion/købsmoms at trække fra?

Jeg tror nok jeg ville både eksport og momsregistrere mig og mener dit EORI vil fremgå i registreringen -  

Du fører så regnskab med et regnskabsprogram og indberetter resultat til skat 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er momsregistreret, syntes ikke jeg har nævnt nogle steder at jeg ikke skulle være momsregistreret.
Det er varer der har en pris lige fra 15,- og så op til +10.000,- 

Jeg har været inde på Virk, og er bare i tvivl om jeg rent faktisk er eksportregsireret, fordi jeg syntes det står på en lidt underlig måde, og fordi jeg ikke kan finde EORI nummeret nogle steder, men jeg skullle bare gerne være eksportregistreret ifbm. oprettelse af virksomheden, jeg vil jo bare gerne være sikker på det også er tilfældet.

Jeg er godt med på jeg skal lave regnskab i et regnskabsprogram, jeg er bare i tvivl om hvordan jeg skal postere mig ud af det i forhold til det her salg uden moms, og hvor meget dokumentation der skal indsendes til SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

som momsregistreret: Du trækker moms fra hvis der fremgår købsmoms på en dansk faktura fra en anden momsregistreret

Hvis du importerer og du gør det til momspligtigt brug (salg eller i firmaet) så bogfører du importmoms = samme 25% under salgsmoms/importmoms og under købsmoms men jo ikke nogen moms at få refunderet ved købet - for der er jo ikke moms på til dig - det er reverse charge

Når du sælger
Dansk moms på til Damark og til private i EU for varer
Reverse charge uden moms til momsregistrerede i EU - angives både under hver kundes EU moms nr og samlet

Grønland og øvrige uden for EU - uden moms og samlet angivelse i rubrik C

Din eksportregistrering vil jeg mene skal fremgå af nyeste registreringsbevis som du kan finde på skat.dk under profil - registreringsbevis og her kan du under TOLD se dato for import og eksport registrering - Dit EORI nummer vil du have modtaget men du kan nok også genfinde det i virk.dk

Jeg mener også du kan validere det her http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/eos/eori_validation.jsp?Lang=da og det er dit CVR med DK i store bogstaver sat foran - så ser du om det er validt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dalshop:
hvor meget dokumentation der skal indsendes til SKAT

Du skal ikke sende noget dokumentation til SKAT, men du skal naturligvis kunne dokumentere at varen har forladt Danmark, er varens pris over 7.500 DKK skal der laves en udførsels papirer af den speditør der forstår tansporten, Det er vigtigt at du opbevare en kopi disse dokumenter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)