Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb vare i Tyskland, afsende varen med det samme fra Tyskland til et ikke EU land

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg vil høre om der er en som ved om det er lovligt for en dansk virksomhed at købe en vare i tyskland og med det samme afsende varen fra Tyskland, eller kræver det at man skal oprette et tysk selskab for at kunne gøre dette?

Vil der stadigvæk være mulighed for at sige til det tyske selskab vi køber varen af at de ikke skal afkræve tysk moms på varen selvom jeg ikke bringer det til Danmark men afsender det fra Tyskland til min kunde med det samme?

Mvh

Morten

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et spændende spørgsmål du bringer  på banen, jeg er ikke inde i det rent juridiske, men for mig er der nogle logiske svar på mange af de spørgsmål du kommer med.

1) Hvem køber kunden (udenfor EU) varen af? det gør den af dig som er EU virksomhed.

2) Din leverandør handler med dig. I er begge EU virksomheder.

3) Dermed er det "kun" selve transporten og export papirerne, som det kan være usikkerhed omkring.

Min personlige erfaring er, at det aldrig er lykkedes mig at få en leverandør til at udføre denne opgave - men hører gerne fra andre som bruger denne metode.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ja - den type inden for EU hedder trekantshandel og er fuldt mulig. Jeg mener det kræver momsregistrering i det afsendende land, da en privat i holland jo ellers kunne modtage varer fra tyskland uden moms. 

John der er tale om at varen sendes til et land udenfor EU. ( se spørger overskrift)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
Ja - den type inden for EU hedder trekantshandel og er fuldt mulig. Jeg mener det kræver momsregistrering i det afsendende land, da en privat i holland jo ellers kunne modtage varer fra tyskland uden moms. 

John der er tale om at varen sendes til et land udenfor EU. ( se spørger overskrift)

sorry - ja så duer trekantshandel jo ikke - så kan tyskeren jo bare sende men modtager vil så have det problem at modtager står for fortoldning, betaling af told og evt moms/afgifter i modtager landet. Dermed kan man ikke give modtager/kunden en egentlig pris, da told, fragt og evt afgifter sikkert ikke kan kendes præcist ved ordreafgivelsen

Ligger så mere i dropshipping mellem udlandet og EU og modsatte vej, som er besværligt/ikke godt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Køberen er en virksomhed uden for EU, de skal ikke bruge moms oplysningerne og afgifter fra os, kun prisen for varene, som de så skal betale deres lands moms og afgift til for at indføre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

det letter det jo meget at det er en virksomhed som jo nok så bare ser det som en helt almindelig import frem en privat: kan du så ikke bare høre den tyske leverandør, og de kan varetage direkte forsendelse til kunden - med en faktura/proformafaktura så kunden kan fortolde korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

De eksportere ikke ud af Tyskland, og de levere kun til tyske adresser, dette gør at vi skal afhente i Tyskland og for at spare på fragten tænkte vi at man måske havde lov til at eksporter direkte ud af Tyskland til et ikke EU land selv om vi ikke er registeret i Tyskland men kun i Danmark.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

nordics:
De eksportere ikke ud af Tyskland, og de levere kun til tyske adresser

Hvis de kun levere til adresser i Tyskland, vil du jo ikke kunne blive fritaget for at betale den tysk moms, som du så ikke kan få tilbage.  I øvrigt lyder det meget besynderligt at et tysk firma ikke vil levere til udlandet - hvad er grunden til det?  Har du overvejet at finde en anden leverandør? 

Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra dette EU direktiv skulle jeg kunne få momsen refunderet http://eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/TXT/HTML/?uri=CELEX:32008L0009&from=DA

Virksomheden fokusere kun på deres egne butikker i tyskeland og i de andre Europæriske lande hvor de har deres egen butikker, de ejer selv varenavnet og prisen er fastlåst (ingen mængde rabat) via deres butik i tyskland, derfor er der ingen logisk grund til at købe fra andre "leverandører" da de køber til samme pris, de er så småt begyndt at operere i kina med en online butik der, men ikke på resten af verdensmarked.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)