Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ranker svagt - trods konkurrenter har svag SEO/linkbuilding?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sinding
Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  RS3dprint.dk Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er stødt på bar bund ift. SEO-optimering af min side. Jeg driver en 3D print webshop, hvor jeg lige nu fokuserer meget på fidget spinners, hvor der er en høj interesse.

Konkurrencen er stigende, men stadigvæk forholdsvis lav ift. ranking på søgeordet.

Når jeg sammenligner mit site med konkurrenters, så har de meget duplicate content og noget lavere tekstindhold. Jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor netop disse sider ranker bedre end mig.

Alligevel kan jeg ikke engang komme på side 2 med søgeordet fidget spinner.

Jeg ved godt linkbuilding kan være stærkt - men dette er der bare ikke budget til endnu. Dog har jeg fået et link på to forskellige blogs, hvoraf den ene er en gadgetblog. 

Link til siden: https://rs3dprint.dk/21-fidget-spinner/ - altså den kategori / søgeord der gerne skal rankes på. Jeg ved godt tal ikke er optimal i URL også, men der skal jeg købe et redirect modul for at fixe dette.

Jeg vil vove at påstå jeg har lavet alt det SEO jeg kan på min webshop, som er over prestashop via Danhost's webshop løsning. Skal egentlig bare have optimeret produktbilleder, men det er jo mest for brugeroplevelsens skyld (billeder er tagget). 

Derfor vil jeg spørge her i forummet, om nogen ville være så venlige om tage et kig og evt. se om der er nogle fejl, som jeg ikke selv kan spotte?

- Skal der skrives endnu mere tekst? Mere intern linkbuilding? Eller skal man være mere drastisk og skifte webshopløsning for at optimere SEO? Eller hvad pokker er der galt.

Jeg håber der er nogle venlige sjæle, som kan hjælpe en lettere forvirret webshop-ejer :-)

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Rudy,
Hvor længe har du ventet på "resultaterne"?

At kravle op af Google's indeksering kan sagtens tage lidt tid. Og hvilke præcise ord er det du siger du ikke er på side 2 på?

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg antager at søgeordet er "fidget spinner", korrekt?

I så fald er du altså oppe mod Amazon, Forbes og Pricerunner. Bestemt ikke små konkurrenter :)

Men overordnet set er din side ganske fornuftigt optimeringet. Andre ting der også spiller ind er jo hastigheden på siden, hvor meget trafik siden får, popularitet i sociale medier og meget mere. 

Hvis jeg var dig ville jeg:

- Få tilføjet Schema markups

- Få lagt en ordentlig Content marketing strategi

- Fortsætte jagten på gode, stærke links til siden. 

- Evt gøre brug af Google Adwords/shopping for mere målrettet trafik

Og så er det ellers bare et spørgsmål om at have tålmodighed. Det tager tid at kommer frem på Google :)

Fra Sinding
Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  RS3dprint.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

LeatherStudio:

hej Rudy,
Hvor længe har du ventet på "resultaterne"?

At kravle op af Google's indeksering kan sagtens tage lidt tid. Og hvilke præcise ord er det du siger du ikke er på side 2 på?

Hej Leather Studio,

Specifikt er det Fidget Spinner og Fidget Spinner DK.

Begyndte med produkterne i starten af Marts. Vil jo gerne på side 1. Men kan være det tager noget længere tid at kravle op på google, end jeg havde regnet med.

Jeg synes bare, at jeg kan se nogle af de danske konkurrenter, som har været der kortere eller lige så lang tid, måske ranker lidt bedre på søgeordene. Selvom de ikke har noget linkbuilding eller mere content end mig. 


Fra Sinding
Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  RS3dprint.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Jørgensen:

Jeg antager at søgeordet er "fidget spinner", korrekt?

I så fald er du altså oppe mod Amazon, Forbes og Pricerunner. Bestemt ikke små konkurrenter :)

Men overordnet set er din side ganske fornuftigt optimeringet. Andre ting der også spiller ind er jo hastigheden på siden, hvor meget trafik siden får, popularitet i sociale medier og meget mere. 

Hvis jeg var dig ville jeg:

- Få tilføjet Schema markups

- Få lagt en ordentlig Content marketing strategi

- Fortsætte jagten på gode, stærke links til siden. 

- Evt gøre brug af Google Adwords/shopping for mere målrettet trafik

Og så er det ellers bare et spørgsmål om at have tålmodighed. Det tager tid at kommer frem på Google :)

Hej Claus,

Tak for dit svar.

Det er korrekt med søgeordet, ja.

Nej det er sandt, men jeg tænker de burde kunne slås med "Fidget spinner DK" - som der også er fine antal søgninger på.

Tak for inputs. Jeg skal stadig have optimeret billeder lidt ift. loadhastighed, tak for reminder. Trafikken på siden er faktisk stigende, stille og rolig for hver uge/måned. 

- Jeg vil se nærmere på Schema Markup - har du et link, hvor jeg kan læse mere om det og hvordan det tilføjes?

- Will do. Næste skridt er facebook annoncering, vi har adwords op at køre, hvor jeg er ved at splitteste annoncer.

Sandt - må også bare væbne mig med lidt mere tålmodighed. Grunden til min bange anelse / tvivl er, at jeg ikke rigtig synes jeg klatrer op af "google stigen", men konstant ligger under nr. 30, eller mellem 30-50 ca. 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan tage op mod et år at ranke på keywords. Andre gange 14 dage. Intet kan siges med sikkerhed.

Din forside ligger overhovedet ikke særlig stærkt på Google. Den virker ikke optimeret. Tallet 21 i din sidetitel, er ikke det der ødelægger helheden, og der er mange andre ting du kan gøre for at komme til tops i søgninger.

Din forside har ca. 600 ord og din "fidget spinner" optræder ca 20 gange. 

Når jeg kigger på din side fra en almindelig computer, er der logo og reklame på 90% af det man ser når siden er loadet. Google er efterhånden blevet så smart, at det der kan ses med det samme, tillægges mere værdi. Det vil i dit tilfælde sige 10%.

Min side er endnu værre, men det er en anden sag... :-)

Dit indhold er kun 3 sider og så alt det sædvanlige med betalingsbetingelser, om os osv.

Jeg er overbevist om at din side ville blive stærkere med mere indhold generelt. Altså flere undersider. Og så er der altså mange muligheder for at få din side længere op.

Prøv at se hvad andre gør...

// Lars

Fra Sinding
Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  RS3dprint.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mikkelsen:

Det kan tage op mod et år at ranke på keywords. Andre gange 14 dage. Intet kan siges med sikkerhed.

Din forside ligger overhovedet ikke særlig stærkt på Google. Den virker ikke optimeret. Tallet 21 i din sidetitel, er ikke det der ødelægger helheden, og der er mange andre ting du kan gøre for at komme til tops i søgninger.

Din forside har ca. 600 ord og din "fidget spinner" optræder ca 20 gange. 

Når jeg kigger på din side fra en almindelig computer, er der logo og reklame på 90% af det man ser når siden er loadet. Google er efterhånden blevet så smart, at det der kan ses med det samme, tillægges mere værdi. Det vil i dit tilfælde sige 10%.

Min side er endnu værre, men det er en anden sag... :-)

Dit indhold er kun 3 sider og så alt det sædvanlige med betalingsbetingelser, om os osv.

Jeg er overbevist om at din side ville blive stærkere med mere indhold generelt. Altså flere undersider. Og så er der altså mange muligheder for at få din side længere op.

Prøv at se hvad andre gør...

// Lars

Hej Lars,

Tak for input.

Nej jeg skal nok væbne mig med mere tålmodighed - man vil jo bare så gerne følge med i et marked der er stigende, men jeg må holde trit med facebookannoncering og adwords ved siden af for øget trafik / konvertering også.

Hvad mener du, mere specifikt, med at forsiden ikke ligger stærkt på google? Jeg har tænkt at skrive noget mere, evt. så den rammer 2000 ord på forsiden - med mindre keyword spam. Men er der andet du tænker på? 

Okay, så du nævner også noget med loadhastighed, må jeg få ordnet.

Tager dine inputs til mig og får lavet mere indhold.

Mange tak for input.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre nævner, kan man altid arbejde videre med sin interne SEO.

Men i dit tilfælde er det altså noget ordentlig linkbuilding som mangler. Ifølge majestic.com, har du 4 links, hvilket er meget lidt. Ovenikøbet ligner det at alle de domæner, som linker til dig, er enten spamblogs eller affiliate sider.

Links fra spamblogs og affiliate sider, er ikke nødvendigvis en dårlig ting, såfremt man har en varieret linkprofil. (Du har ikke en varieret linkprofil).

Det er slet ikke så mærkeligt, at du ikke ranker godt på google endnu. Du skal i gang med at skaffe nogle flere links, gerne af lidt højere kvalitet. Det er hårdt arbejde, at få gode links, men de er fantastiske når du endelig har dem. Prøv at google "Outreach SEO", det tror jeg kunne hjælpe dig.

Held og lykke med det :-)

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Fra Sinding
Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  RS3dprint.dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Nissen:

Som de andre nævner, kan man altid arbejde videre med sin interne SEO.

Men i dit tilfælde er det altså noget ordentlig linkbuilding som mangler. Ifølge majestic.com, har du 4 links, hvilket er meget lidt. Ovenikøbet ligner det at alle de domæner, som linker til dig, er enten spamblogs eller affiliate sider.

Links fra spamblogs og affiliate sider, er ikke nødvendigvis en dårlig ting, såfremt man har en varieret linkprofil. (Du har ikke en varieret linkprofil).

Det er slet ikke så mærkeligt, at du ikke ranker godt på google endnu. Du skal i gang med at skaffe nogle flere links, gerne af lidt højere kvalitet. Det er hårdt arbejde, at få gode links, men de er fantastiske når du endelig har dem. Prøv at google "Outreach SEO", det tror jeg kunne hjælpe dig.

Held og lykke med det :-)

Hej Mark,

Tak for dit input.

Det vil jeg straks gøre og undersøge nærmere mht. muligheder for det linkbuilding, som man selv kan opbygge. Jeg vidste også godt, at dette skulle til, men ville høre om der var andet jeg havde overset. For mine konkurrenter har ikke stærkere linkbuilding, ud fra hvad jeg kan se, så dermed opstod min tvivl ift. intern SEO.

Mange tak - og fortsæt god vind med festivaltønde projektet, har læst om jeres projekt og jeres flotte succes. Inspirerende :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)