Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn som ligger tæt

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne købe nogen domæner men er lidt i tvivl om jeg er i min gode ret til dette.
Lad os sige at , tænkt eksempel :
  1. En onlineshop har navnet    kaeledyr-loekke.dk   oprettet start 2017  
  2. Firmaet hedder     kæledyr løkke
  3. Shoppen sælger artikler til kæledyr
  4. Firmet har købt    kæledyr-løkke.dk    og vidersendt til   kaeledyr-loekke.dk
  5. DE har ikke købt kaeledyrloekke.dk  -  kæledyrløkke.dk  - kæledyrlykke.dk  - kæledyr-lykke.dk  - kæledyrlykke.dk - kæledyrlokke.dk - kaeledyr-lykke.dk  osv  
Efter hvad jeg har læst mig fem til her og der er det bare ærgerligt for dem at de ikke har sikret sig disse domæner og jeg derfor uden problemer ville kunne anskaffe mig disse domæner og lave en side som skriver om lykken ved at have kæledyr.   Navnene er to alm. hverdags ord.
De vil ikke kunne komme bagefter og forlange at jeg overdrager dem til dem eller ligger siden ned ?
Jeg vil bruge hovededomænet :   kaeledyrlykke.dk  og vidersende de andre til den.
Hvad mener du om denne situation ?
Mange tak for jeres vurdering.
Med venlig hilsen
Rudy
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på du beskriver det korrekt?

Navnet giver ingen mening og der er ikke noget site/shop når jeg taster det ind i min browser.

Jeg ville gerne se hvad de lavede, for du må ikke have en virksomhed der ligger så tæt op af navnet på den anden, hvis i laver noget der ligner hinanden.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Er du sikker på du beskriver det korrekt?

Navnet giver ingen mening og der er ikke noget site/shop når jeg taster det ind i min browser.

Jeg ville gerne se hvad de lavede, for du må ikke have en virksomhed der ligger så tæt op af navnet på den anden, hvis i laver noget der ligner hinanden.

Hej

Jeg skriver også:

Lad os sige at , tænkt eksempel : :-)

---

Så navnene er fiktive men kan godt bruges til at vurdere sagen.

De sælger "kæledyrs artikler" , mig jeg er ikke en virksomhed jeg vil bare gerne skrive om "lykken ved kæledyr" 

ved ikke om det hjælper.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sårfremt du ikke bruger det til virksomhedsbrug er der vel som sådan intet i vejen med det, ud over at du får træk på din karmakonto og generelt kommer til at fremstå som en domæne-navns-røv. ;)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg havde overset at det var et eksempel.

Det er et lidt svært spørgsmål der nemt ender i retten. Jeg tror ikke du vil få lov selv om det ikke er direkte beslægtet. Afhængig af situationen kan han godt sige at dit navn snylter på hans og får folk til at besøge dit site, så han mister omsætning.

Men det er altså slet ikke sikkert at det andet domæne ser et problem i at du sørger for at folk får interesse for kæledyr, for folk køber jo ikke hos dig men går videre til andre der sælger kæledyr, som ham selv.

Men du ville løse problemet ved at vælge en ikke dansk endelse som f.eks. kaeledyrs-loekke.net eller et bedre navn.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Karstensen:
fremstå som en domæne-navns-røv. ;)

hehe godt udtryk

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Undskyld jeg havde overset at det var et eksempel.

Det er et lidt svært spørgsmål der nemt ender i retten. Jeg tror ikke du vil få lov selv om det ikke er direkte beslægtet. Afhængig af situationen kan han godt sige at dit navn snylter på hans og får folk til at besøge dit site, så han mister omsætning.

Men det er altså slet ikke sikkert at det andet domæne ser et problem i at du sørger for at folk får interesse for kæledyr, for folk køber jo ikke hos dig men går videre til andre der sælger kæledyr, som ham selv.

Men du ville løse problemet ved at vælge en ikke dansk endelse som f.eks. kaeledyrs-loekke.net eller et bedre navn.

Hej

Tak for det. Hvis jeg vælger at smide affiliate reklame på tror du det vil ændre noget ?  

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg TROR godt du kan sætte et affiliate link på en udenlandsk webadresse eller et navn der ikke er beslægtet, uden at få problemer. Forudsat navnet ikke er et varemærkenavn.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Jeg TROR godt du kan sætte et affiliate link på en udenlandsk webadresse eller et navn der ikke er beslægtet, uden at få problemer. Forudsat navnet ikke er et varemærkenavn.

Ok 

det kunne se ud til at det som jeg tænker på vil være det de kalder   Typosquatting   https://www.dk-hostmaster.dk/da/typosquatting 

så deres shop hedder kaeledyr-loekke.dk og jeg køber kaeledyrloekke.dk. Mange af deres kunder vil sikkert lande på min side da de ikke skriver shoppen med -

Tilmeldt 30. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du skal bruge tiden på noget bedre!Sad

Synes det er en sløj og amoralsk måde at tænke forretning. Kan simpelthen ikke forstå din tankegang om prøve at tjene penge på at være irriterende overfor en virksomhed. 

Hvis jeg havde lagt blod sved og tårer i at få en virksomhed op og køre og der var en (undskyld udtrykket) idiot som havde købt alle omkringliggende domænenavne i håb om at jeg ville købe dem af ham, ville jeg nok hellere prøve at gå rettens vej end at købe domænerne af idioten.  Men det kan selvfølgelig være jeg er den eneste som tænker sådan. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)