Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Assens
Tilmeldt 17. Mar 17
Indlæg ialt: 47
Fra  Dansk Højtryk A/S Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, kære aminoer! 

Jeg havde tænkt på at lave noget regelmæssig nyhedsbrevs-marketing. Jeg tænkte at jeg ville give mindre tilbud en gang hver anden måned, som kun er tilgængelig for dem som modtager nyhedsbrevet, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal sende de mange emails ud? 


Jeg har kigget lidt i MailChimp, hvordan er jeres erfaringer med dem? Hvordan sender I nyhedsbrev, og vil I mene at det er en god idé (måske endda en nødvendighed) at sende dem? 

IT-ansvarlig hos Dansk Højtryk A/S. Vi sælger professionelle højtryksrensere på vores nye webshop www.danskhojtryk.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas,

Ja, det er en god idé. MEN husk på, at benytte "Jab, jab, jab, right hook" strategien.

Denne strategi går ganske simpelt ud på, at du "varmer kunden op" inden du begynder at sælge til ham. 

Det er meget vigtig, at du IKKE forsøger at sælge i første omgang. Grunden er, at det er vanskeligere at sælge til et koldt lead end til et varmt lead. Det er vanskeligere at sælge til en person du IKKE har en relation til, end til en kunde som du har en relation til, og som du har bombarderet med værdi inden du sælger til ham.
Altså, du giver, giver og giver førend du beder kunden om noget. Derved opbygger du en sympati, og som kunde vil vi hellere handle med personer eller virksomheder vi synes om. 
 
Forklaring til ikke-boksekendere:
Et jab er et bokseslag, der anvendes for at holde modstanderen lidt på afstand og skabe plads til det afgørende hurtige stød – det højre hook.

Strategi vha. jab, jab, jab, right hook:
Giv altid værdi – relevant indformation, inspiration eller underholdning – til dine potentielle kunder før du beder dem om, at købe en service eller et produkt af dig. Anvend gerne dele af det Content Marketing som du allerede har lavet.


Relationen til kunden starter med det gode indhold. Giv indhold som er relevantinteressantværdifuldt og/eller sjovt. Det må meget gerne være personligt og have det menneskelige aspekt med ind over.
Jab, Jab, Jab = Du opbygger og fastholder dine kunder og øger sandsynligheden for salg:
  1. Jab. Første interaktion, hvis formål alene er, at opbygge tillid.

  2. Jab. Næste interaktion med samme formål. Gerne med en tekst/mail etc., der inviterer til at interagere. “Hvilke af disse to udsagn/billeder/farver/lyde/film kan du bedst lide? Og hvorfor?

  3. Jab. Mere godt indhold.

  4. Right Hook. Du vil naturligvis gerne have et kommercielt udbytte at dine anstrengelser, der ligger udover branding værdien, og derfor "sniger" du i 4. eller 5. interaction et tilbud ind.


NB:
Du vil formentlig opleve faldende interesse og interaktion for de sælgene “Right Hooks”. Det er helt normalt. Derfor er det essentielt, at du følger op på processen og fortsætter med at give populære “Jabs” opdateringer og interaktioner bagefter, så I igen kan fastholde kunderne.
EKSEMPEL:
En mand sælger haveredskaber.
Han laver en lead magnet (fx "10 ting du SKAL gøre i haven inden foråret slutter!"), som han giver gratis væk på sin hjemmeside som PDF-fil, mod kunderne selvfølgelig giver ham deres email-adresse. 
Hurtigt får han opbygget en stor email-liste med kunder, som han kan køre jab, jab, jab, right hook strategien i mod. 
I de første 3-4 mails sender han den information omkring klargøring af have, nyttige tips, hvordan man bruger haveredskaberne korrekt etc. (jab, jab, jab) og i den 5. mail sender han stadig en mail med værdi OG samtidig inkluderet tilbud (right hook), selvfølgelig relateret til noget at det han havde skrevet om i de tidligere mails. 
Alt dette kan gøres mere eller mindre automatisk, hvis du sætter din email-marketing op til det (fx MailChimp, Aweber etc.). Der skal blot være en person, som har til opgave, at skabe content (altså skrive de emails der skal sendes og fx den lead magnet jeg omtalte).
Jeg har selv benyttet MailChimp, og det fungerer udmærket. I gratis-versionen kan du dog ikke benytte automatiserede kampagner. Der skal du op og betale lidt håndører.

Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas Smile

Selv bruger jeg Mailchimp, og jeg finder det utrolig fremragende. Ydermere har jeg købt et premium-abonnoment, der giver mange flere features; fx at sende automatiserede mails ud og en stribe af mails til nye listemedlemmer. 

***meget enig ovenstående fremragende indlæg i tråden. 

Det kan helt sikkert være en god markedsføringsstrategi, hvis du benytter den optimalt. Send relevant indhold og prøv dig frem til, hvad der virker. 

Held og lykke. 

Fra Assens
Tilmeldt 17. Mar 17
Indlæg ialt: 47
Fra  Dansk Højtryk A/S Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op et dejligt formuleret svar! :D

Ja, jeg må jo indrømme at jeg havde overvejet bare at smide nogle tilbud ud, som de kunne bruge hvis de ønskede det, men det lyder super godt med det "Jab jab jab jab right hook"-strategi! Det vil jeg helt klart holde mig til!

Jeg regner med at bruge mailchimp fremover så. Jeg vil lige starte med at nørde det i en periode. :)

Tusind tak for dit rigtig gode svar :)

IT-ansvarlig hos Dansk Højtryk A/S. Vi sælger professionelle højtryksrensere på vores nye webshop www.danskhojtryk.dk

Fra Assens
Tilmeldt 17. Mar 17
Indlæg ialt: 47
Fra  Dansk Højtryk A/S Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Hej Jonas Smile

Selv bruger jeg Mailchimp, og jeg finder det utrolig fremragende. Ydermere har jeg købt et premium-abonnoment, der giver mange flere features; fx at sende automatiserede mails ud og en stribe af mails til nye listemedlemmer. 

***meget enig ovenstående fremragende indlæg i tråden. 

Det kan helt sikkert være en god markedsføringsstrategi, hvis du benytter den optimalt. Send relevant indhold og prøv dig frem til, hvad der virker. 

Held og lykke. 

Tak for dit svar, jeg vil kigge på om jeg skal skaffe den betalte version af mailchimp, nu kan jeg i hvert fald bruge påsken til at sætte mig godt ind i Mailchimp. :)

IT-ansvarlig hos Dansk Højtryk A/S. Vi sælger professionelle højtryksrensere på vores nye webshop www.danskhojtryk.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Brok:

nu kan jeg i hvert fald bruge påsken til at sætte mig godt ind i Mailchimp. :)

Dog vil jeg sige, at Mailchimp er meget, meget simpelt at benytte sig af. Smile

Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas, 

Jeg synes, at Jacob kommer med et rigtig godt svar og forklaring. 

Jeg ville bruge Mailchimp og sætte et automation-flow op. Så bliver der sendt specifikke mails ud til modtagerne på din liste, alt efter hvilke krav de opfylder. Man kan sige, at de tilpasser sig brugeradfæren. F.eks. hvis de ikke har foretaget et køb hos dig i lang tid, så kan du varme dem op igen. Hvis de lige har foretaget et køb, så skal du nok ikke prøve at sælge til dem igen med tilbud, men blot give dem værdi om produktet og om din virksomhed. Der er mange muligheder med automatiske email-serier. De kan både sættes simpelt op eller du kan lave et mere avanceret flow. 

Hvis du er seriøs omkring din markedsføring, så hiv fat i Casper fra Ackermannkommunikation.dk - han kan helt sikkert hjælpe dig. 

Pøj pøj med det :-) 


Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme Smile

Og lige en tilføjelse:

Ligemeget om du benytter email-marketing eller AdWords eller Facebook ads eller... så giv altid værdi til kunden før du beder dem købe noget. Så har du langt større sandsynlighed for, at de rent faktisk køber af dig. Folk at ikke lyst til at købe fra personer/virksomheder, som de ikke har et forhold til, og som de ikke har tillid til.

Eksempel:

Det er nøjagtigt det samme som hvis du og jeg gik ned på en bar en fredag aften. Vi fandt hver en pige som vi overhovedet ikke kendte, og spurgte hende om hun ville gifte sig med os... Hvor stor er chancen for hun siger ja? Den er MEGET lille :-) Men hvis du derimod dater med pigen over længere tid og flere gange, måske bliver kærester osv., så er chancen meget større for, at hun siger ja til at blive gift, når du nu spørger hende, efter I har opbygget al denne tillid og kendskab til hinanden.

Håber den lille historie opsummerer min pointe :-) Sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Fra Hørsholm
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige, det kommer an på...

Det begynder med, hvad du lover, når folk skal beslutte, om de vil tilmelde sig. Hvis du skriver "Tilmeld dig i dag og modtag eksklusive tilbud i din indbakke!"
Så får du tilmeldte, som bare gerne vil have tilbud. Og det kan kombineres med mersalg. Disse behøver ingen opvarmning. Til gengæld har du dem reelt set kun fordi de går efter en billigere vare.

Hvis du gerne vil opbygge relationen, så er det en anden præmis og noget andet indhold, du skal tilbyde dem, det værdiskabende.
Og tilbudet skal tilsvarende serveres som en "gave", fordi du er så glad for at have kontakten med dem.

Når jeg kombinerer tilbud med artikler, så er det helt klart artiklerne, der fører i statistikken. Det giver en høj åbningsrate og god trafik, så det er klart værd at gøre. Men folk klikker så også kun på de tilbud, som lige rammer ned i, hvad der kunne være relevant.

Hvilken metode du skal vælge kommer meget an på, om formålet er at skabe salg eller om det er at være "top-of-mind" i en længere salgsproces eller at du bidrager til en bestemt livsstil.
Der er bare mere arbejde i at skabe værdi. Og hvis du egentlig bare vil sælge mere på den korte bane, så er der intet galt i det. Det er bare forskellige målgrupper, du tiltrækker - og dem må du ikke skuffe, når først du har dem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)