Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af reklamegave til ejer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Ifm. min virksomhed der sælger træningsudstyr, har jeg givet 3 logo t-shirts til mig selv (100% ejer af virksomhed). Jeg bruger dem til at have på når jeg har stand ved messer + når jeg træner blandt potentielle kunder.

Når jeg skal bogføre dette, er det så korrekt at jeg kan føre det ind som en salsfremmende omkostning, men da det er til en ejer i virksomheden, at jeg skal betale salgsmoms af det?

I så fald, har jeg lidt udfordringer med at finde ud af hvordan jeg kan bogføre det via Dinero.

Jeg har forsøgt at tage værdien af de 3 t-shirts uden moms:

Kredit: 2000 Vareforbrug

Debet: 4000 Reklame og Annonce

Og derefter tage salgsmoms af de 3 t-shirts:

Kredit: 64000 Salgsmoms

Det kan dog ikke bogføres da det ikke balancere pga. salgsmomsen - kan i hjælpe mig med hvordan det skal gøres?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville slet ikke rode med at bogføre 3 t-shirts til ejer i virksomhed. Du er inde på noget fornuft med moms, men sandt er, at der slet ikke generelt er fradrag for at købe reklame t-shirts - eller almindeligt tøj med logo, hvis du er eneste i firmaet og dermed ikke kræver samme af de ansatte, at de skal gå i de t-shirts

Der er fradrag for kedeldragt til skorstensfejer og ligende der ikke erstatter privat tøj - jeg tror dog ikke du kommer i vanskeligheder ved at bogføre her, ville bare slet ikke gide rode med det selv, skat er meget restriktive på området

Hvis du så alligevel vil rode med det - så kredit salgsmoms debet privat hævet mellemregning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svaret - det begynder så småt at give mening for mig.

Ja, jeg er eneste person i firmaet. T-shirtsene  logo t-shirts som jeg sælger som en del af mit varesortiment. Men samtidig er det god reklame, så jeg har derefter selv brugt et par stykker. Er det ikke korrekt at jeg har fuldt skattefradrag på disse, og det blot er salgsmomsen jeg skal betale?

For at forstå det korrekt, så skal jeg egentlig indbetale købsmomsen til firmaet, og dertil kunne jeg blot debet banken, for at slippe for privat hævet mellemregningen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det jeg hører dig sige, er at for at undgå evt. bøvl med SKAT, vil det være langt lettere (grundet det relativt lille beløb), at jeg blot køber dem som privatperson af firmaet til kostpris+købsmoms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er i alle fald en mulighed der med sikkerhed ikke kan skabe "støj" med skat. Skaden er nok ikke stor ved at lade firmaet gøre det - selv om udgangspunkt er at logotøj til ejer ikke giver fradrag.Har du dem i firmaet, så TROR jeg nu bare jeg ville gå med et par af dem og dermed lade dem udgå fra lageret uden den store "støj" - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes,
Man kan ikke skrive en privat besked til dig herinde. Har du mulighed for at sende mig en email (står i signaturen), så har jeg noget jeg synes du skal se :)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Mange tak for din hjælp John. Det er meget værdsat med de udførlige råd du giver.

God påske :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)