Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man udnytte mandens skattebetalingen i konens opstartsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Min kone skal til at oprette en butik. Vi har tænkt os at belåne vores friværdi i huset (op til 80% grænsen), for at hun kan følge denne drøm.

 

Vi skal snart tale med en revisor om hvilken virksomhedsform, der er den bedste for os, og vil gerne være klædt på til samtalen, så jeg håber  at der er nogen der kan komme med input.

 

Banken forslår et IVS som senere så kan blive et APS. Det virker også som en rimelig smart måde at gå i gang på.

 

Men hvis man vælger et IS eller en kommanditselskab, vil  man så kunne minimerer vores risiko i min skatte betaling?

 

Jeg  betaler ½ mio. kr. i skat om året, og har gjort det i flere år og forventer at blive ved med det i de næste mange år.

Jeg er med på at hvis forretningen går lige så godt som vi forventer, så kommer vi til at betale skat af overskud og løn. Men hvis vi kan udnytte min skattebetaling til noget, så vil vi gerne hører om det.

Men er der nogen måde vi kan udnytte min relative høje skattebetaling til f.eks.  at minimerer risiko i opstartsfasen, eller investerer lidt mere end vi ellers vil kunne?

 

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide med revisor. Synes det lyder lidt som om I skulle prøve at undgå at belåne huset så voldsomt, når du har en indtægt over 1 mio som vel må være tilfældet med din skat. Helt specielt virker det mystisk at ville belåne hus til 80% for at stifte IVS som kan gøre med 1 krone (jeg vil råde til mere eller til ApS i dette fald hvor der er penge til rådighed.

Hvis din kone får underskud i selskabsform kan tab ikke trækkes fra i personlig og sambeskattet indkomst - det kan det enkeltmands (eller I/S)

Tag i alle fald den snak med en revisor, for jeg forstår ikke helt - hvis du betaler skat over ½ mio og dermed har stor indtægt - og tanken er IVS som ikke koster noget - at huset skal belånes til 80% for den sag. Så burde der tales ApS og store penge behov, hvor et IVS slet ikke rigtigt giver mig mening

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)