Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få en i virksomhedspraktik i mit holdingselskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at launche min start up og skal snart hyre nogen til administration og salg. To kvinder er i spil nu til hver deres stilling, og de er begge interesserede i at komme i virksomhedspraktik 4 uger først som en test. Da de andre "medarbejdere" i firmaet er hyret ind som konsulenter for nemhedens skyld, kan jeg kun have den ene i virksomhedspraktik i driftsselskabet. I dag blev jeg foreslået at få den anden i virksomhedspraktik i mit holdingselskab. Er det realistisk at få praktikken godkendt? Ved ikke om det er vigtigt, men jeg udbetaler ikke mig selv løn i nogen af virksomhederne. 

Tak for hjælpen! 
Solveig 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Et holding selskab er jo ikke andet end andre selskaber - Det som afgør praktik er mig bekendt, om du har ansatte som kan forventes at understøtte praktikanten. At du har fået OK til en praktikant i et selskab uden ansatte, er mystisk faktisk. Normalt skal der, ud over ejeren være ansatte - det er jo hele formålet med virksomhedspraktik, at praktikanten har nogen at følge og lære af.  Jeg ville TRO du skulle have nej hvis ikke du har ansatte og hyret ind som konsulenter tæller ikke som ansatte, og du hænger i øvrigt på deres skat hvis ikke de betaler den, fordi du formentlig omgår kildeskatteloven ved "ansætte" som konsulent, men det afhænger helt af det konkrete forhold. Man kan ikke bare ansætte som konsulent hvis der faktuelt er tale om lønmodtagerarbejde. Man kan hænge både på manglende betalt skat og en bod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)