Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping fra 3. land til 3. land

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har prøvet at undersøge meget omkring import og export fra og til 3. land. Følgende er jeg sikker på:

SKAL have import OG export tilladelse. Derudover skal jeg betale moms. Og der kommer første spørgsmål.

Det momsbeløb jeg skal betale, er 25% oveni købsprisen fra producenten, korrekt? Eller er det et andet beløb. 

Da der ikke vil være salg i DK, skal told ikke medregnes. Igen ret mig hvis jeg er forkert på den. 

Hvis i har nogle ekstra inputs som jeg skal være opmærksom på, så kom meget gerne med dem. Det vil være en stor hjælp. Alt feedback og råd vil blive taget imod glædeligt. :-)

Mvh. Kasper

Hov, et lille et på falderebet. Man skal ikke momsregistreres hvis man regner med at tjene under 50.000 kr, har dog valgt at momsregistrere mig alligevel. Hvis jeg efter et år stadig har tjent under 50.000, vil disse penge blive refunderet?

Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperRH:
Jeg har prøvet at undersøge meget omkring import og export fra og til 3. land. Følgende er jeg sikker på:

Det er jo helt umuligt for os at svare når du ikke oplyser hvad lande der er tale om , altså hvor fra og til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperRH:
SKAL have import OG export tilladelse. Derudover skal jeg betale moms. Og der kommer første spørgsmål.

Hvis du kun sælger fra 3. land til 3. land skal du i forhold til Danmark ikke have hverken import- eller  eksportregistrering. Du hverken importer eller eksporter noget til Danmark. Der skal følgeligt heller ikke beregnes importmoms.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Hvis du kun sælger fra 3. land til 3. land skal du i forhold til Danmark ikke have hverken import- eller  eksportregistrering. Du hverken importer eller eksporter noget til Danmark. Der skal følgeligt heller ikke beregnes importmoms.
præcis men netop der fra 3 land til 3 land direkte-  med formentlig private som kunder, løber man ind i det med at det f.eks er kunden i USA som står med told osv (eller UK told og moms) når varen fra Kina kommer, og dermed vanskeligt at gi en pris ved salget + kunden ser hvor I kina og fra hvem, og vil ofte så bare kunne købe selv næste gang. Det er meget svært med dropshipping fra 3 land til 3. land

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
eller UK told og moms)

UK høre ikke til  3. lande

Gad vide om spørgeren ved hvad 3. lande er?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
eller UK told og moms)

UK høre ikke til  3. lande

Gad vide om spørgeren ved hvad 3. lande er?

nej det gør UK selvklart ikke, men jeg tænker netop at spørger måske med 3.lande bare mener alle andre end DK (og virkeligheden vel også kan løbe ind i dropshipping til DK når det kommer til stykket hvis først det kommer igang. Men nej UK må vente nogle år med at blive egentligt 3.land Stick out tongue

Hvis købere i EU og lev fra Kina så vil de private købere som udgangspunkt skulle have penge op til told og moms - ud over prisen hos vor sælger - og uden for EU blot told - og returvarer vil kunderne så skulle returnere til ?? og kopi eller manglende mærkningsager behandles hos ??  Ikke et let projekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, tak for spydig kommentar. Men ja, jeg har styr på 3. lande. Så det behøver du ikke at bekymre dig om :-)

Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John! Det er dejligt med en hjælpende hånd.

Jeg ved at der er mange komplekse ting ved dropshipping. 

Har lige et sidespørgsmål, når varen aldrig er i DK, da den som du nævner bliver sendt fra producent til kunde, vil told stadig blive tilregnet.

og endnu engang tak for hurtigt svar :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I det land hvor varen ankommer vil kunden skulle betale told i det omfang der er told på varen, hvad der jo generelt vil være mellem 3. Lande - så kunden vil skulle stå for indfortoldning og betaling af en told, som formentlig kan være ukendt for kunden når denne køber og betaler dig - en ekstra pris + risiko for retur hvis told i det land mener det kunne være kopi eller der mangler mærkning osv

Afhængig af landets momsregler kan også moms fra modtager landet tilkomme når en privat står som modtager

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)