Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg på loppemarked/import fra Kina.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.
Jeg aner ikke om indlægget hører til her!? Dette er mit første! 😊

Jeg har købt nogle lækre tørklæder (til mig selv) billigt fra Kina på Wish.com

Så var det at jeg fik idéen om at købe flere og sælge dem på et loppemarked.
Men, men, men... hvordan er reglerne for import og videresalg? Dette er blot tænkt som en engangsforestilling/på hobbyplan.

Håber nogen kan hjælpe?
På forhånd TAK! 😇🤗

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

For import til videresalg - hobby eller ej - kræves importregistrering = du skal have CVR som virksomhed, så snart det er import fra uden for EU

Videresalg er så uden moms hvis du ikke momsregistrerer dig og med moms hvis du gør. I begge fald fører du regnskab og angiver overskud til skat i udvidet selvangivelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Marutski:
hvordan er reglerne for import og videresalg?

Det er der skrevet rigtigt mange indlæg om,  så søg i de gamle indlæg.   Husk at du både skal have et CVR nr. og være importør registreret før du lovligt kan importere til videresalg.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kigge på www.alibaba.com , sandsynligvis du finder bedre/flere priser og designs/produkter der.

Gå ind på www.virk.dk , opret et firma (bedøm selv hvilken form der passer dig bedst)

registrere dig som importøre/eksportør, (sæt krys i et feltet) Det hele er en simpel sag, du opretter dig online.

Det er ulovligt som privat person at importere med henblik på viderer salg. Selv hvis det er på loppemarked.

Der er forskellige former for virksomhed. Du siger det er en hobby ting, så formoder du forventer ikke at omsætte for mere end 50.000 kr? Så kan du lave virksomheden, så den ikke er moms registret. (hvis du vælger den rigtige virksomheds form, sandsynligvis søger du et IVS eller enkeltmandsfirma)

Kan ikke helt huske forskellene. Men anbefaler du opretter en virksomhed, selv hvis du ikke sælger hele året rundt, men bare kører det i sommer månederne, med henblik på en bod på f. eks Hjallerup marked. Hvis det er din nye hobby, og hvis det giver dig lidt skillinger ned i foret, så ser jeg ingen grund til du ikke kan gøre det, bare husk at hygge dig med det, og lad være med at købe for stort ind, der er også andre der gør ligende, det ville være surt at side bilbage med 1000 halstørklæder Big Smile

Mvh Allan

p.s. Vær opmærksom på kopi varer, køb fra en godkendt fabrikant/leverandør, vær sikre på det er deres egne varer, og at du ikke ved et "uheld" har importeret et mærkevare. (Told og Skat)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)