Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Huslejekontrakt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmandsvirksomhed: Hvis jeg, som er momspligtig, lejer et lokale af en anden selvstændig momsregistreret, så lægges der typisk moms på huslejen, som jeg har forstået det. Mit spørgsmål går på, om den husleje der står på lejekontrakten er inkl. eller ekskl. moms. Der står intet om moms på lejekontrakten.
Der står at huslejen er 3.000 kr pr måned og depositum er 6.000 kr.
Der står desuden at der "ved indflytning betales 6.000 kr i depositum og første måneds leje, ialt 9.000 kr"
Det har jeg tolket som at det var inkl moms.
Er det mig der har misforstået noget?

Tilmeldt 5. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nu opkrævet 11.250 kr inkl moms
Burde det ikke have fremgået af lejekontrakten at det var +moms
Der står desuden også hvilket krone-beløb der skal overføres - ligger det så ikke implicit at det er inkl moms?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der skak stå i huslejekontrakten at det er incl moms, gør der ikke det er det uden moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Bisi:
Der står desuden også hvilket krone-beløb der skal overføres - ligger det så ikke implicit at det er inkl moms?
nej aldrig. ER der moms på så skal den være helt klart specificeret. Husleje kan sagtens være uden moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er frivilligt for en udlejer af lokaler om han vil lade sig momsregistrere.

Det er unormalt at man i lejekontrakten ikke skriver at såvel leje som depositum og evt. forudbetalt husleje skal tillægges moms 25%. Står der ikke noget om moms i lejekontrakten, er hovedreglen at der ikke skal betales moms

Når du indbetaler depositum og husleje + moms til udlejer, så husk at specificere beløbet så man tydeligt kan se moms.

Den dag du fraflytter lejemålet og ikke har den specificerede kvittering, har man kun lejekontrakten at holde sig til hvad der skal tilbagebetales. Der er selvfølgelig også de efterfølgende kvitteringer for betalt husleje som jo også er tillagt moms, men det er nu rart at gemme kvitteringen.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 5. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 04:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen
Mange tak for udførligt svar.
Både udlejer og jeg er momsregisrerede.
Udlejer har selv lejet lokalerne af 3.mand og videreudlejer så det ene lokale til mig.
Vi arbejder derfor dør om dør nu, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere problematikken.
Der står intet om moms på huslejekontrakten, så derfor regnede jeg ikke med, at der skulle tilægges moms.
Da vi begge er momsregistrede tog jeg det for givet at, det i kontrakten aftalte beløb, var inkl moms, når vi begge er momsregistrede.
Da jeg er ung iværksætter så er det ikke helt uden betydning for min økonomi, desværre.
Mvh
Bisi

Tilmeldt 5. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har betalt både leje og depositum for over en måned siden og får nu en faktura og besked om at indbetale den manglende moms på 25% af de 9.000 kr

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har udlejer glemt at tillægge momsen på din huslejekontrakt må du bede om en ny kontrakt hvor momsen er angivet, eller fastholde at huslejen er uden moms som skrevet i huslejekontrakten.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)