Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min potentielle løn realistisk?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld men den løn er helt hen i vejret, jeg har ikke sat mig ind i markedet, men du burde vel kunne finde en fast stilling indenfor 3 måneder.

Normalt siger man at en arbejdsgiver ud over lønnen har omkostninger på ca. 50% til diverse som du nævner. Det betyder at du tilbydes en løn på ca. 22500kr. i en fast stilling, men din stilling er kun midlertidig så burde du have meget mere i tillæg fordi du regner med at skulle bruge 3måneder på jobskifte bagefter.

Den pågældende arbejdsgiver bør ikke kunne få en cand.merc. til at udføre jobbet til den pris.

Gennemsnitslønnen for økonomikonsulenter var i 2016 på ca. 37000 (plus ca. 50%) for folk med ca. 5 års erfaring. Du bør kunne få noget der ligner 30000kr. plus 50% dvs. ca. 45000 kr./md eller ca. 300kr./time

Ellers ville jeg vælge at lede efter noget bedre, men du skal jo også vurdere det på andre parametre, det er jo nemmere at finde arbejde i storbyerne end i landkommunerne.

Mvh

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har fundet andre job siden du blev færdiguddannet, er det da bare med at sige ja tak og komme i gang.

Lønnen er mindre vigtig, men det er da rigtigt at du ikke skal underbetales.

Da jobbet kun er midlertidigt har du rigelig tid til at finde noget andet.

Hvis firmaet her så tilbyder dig fortsættelse, gør de det kun fordi de har fundet at du er dygtig nok og så kan du være sikker på at de er til at forhandle med om en bedre ordning.

Sig du bare ja nu, ....bedre med en fugl i hånden end 10 på taget.

Meld dig ind i en fagforening når du har fået jobbet og hør hvad de siger, så du er rustet til nye forhandlinger, enten i en fortsættelse eller nyt job.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Sig du bare ja nu, ....bedre med en fugl i hånden end 10 på taget.

Meld dig ind i en fagforening når du har fået jobbet og hør hvad de siger, så du er rustet til nye forhandlinger, enten i en fortsættelse eller nyt job.

mvh

Jørgen

Jeg vil fastholde advarslen. Der er ikke tale om en skolepige men om en højt uddannet, cand merc som tilbydes ikke bare en UHØRT LAV cand merc start løn (det være hvad det vil) men en ansættelse uden feriepenge og uden sygdom som hører til total standard stof i funktionærloven, som jeg ikke er et sekund i tvilv om hun er omfattet af her

Det tyder på der er noget helt galt i den konsulenttjeneste der ligger mellem eller i selve jobbet

Man læser ikke 5-7 år for at takke ja til 22000 og brud på både ferielov og funktionærlov. Det er ikke noget man retter op på med senere henvendelse til ny fagforening. 

Trådstarter: Hav lidt stolthed og sig nej til så store brud på alle ansættelsesregler - eller kræv som minimum funktionærloven overholdt.

5-8 års HØJ uddannelse - cand merc - og så lav lav løn og brud på ferie+funktionærloven. Forstår slet ikke din anbefaling her Jørgen. Ville løbe skrigende bort fra den slags råd

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg står i den situation at jeg har været ansat i verdens største - og ifølge dem selv bedste - konsulenthus. I København. Vi taler om en af de mest attraktive arbejdsgivere i verden.

Jeg kan afsløre, at det hænger sådan sammen, at det ikke er i det første job at man skal være kræsen med lønnen i den branche.

Jeg har set konsulenter gå til langt mindre når de kom direkte fra skolen.

Det er kotume, at man tager sådan et job i to-tre år, og så går man ud og finder noget i en helt anden lønklasse efterfølgende.

Aftalen kan virke meget skrabet, men faktum er, at man INTET kan, som nyuddannet cand.merc. Ikke i den virkelige verden. Man skal som i enhver anden branche læres op, have netværk, lære at kommunikere på en særlig måde og meget andet.

Det er SÅ meget værd, hvad man får på CV'et i sådan en stilling, og det ved arbejdsgiver godt. Derfor kan de tillade sig at give en tåbelig løn.

Og det er en god investering for alle.

Jeg ville være lykkelig for at kunne kalde mig konsulent som nyuddannet cand.merc. Alle dem jeg kender i branchen, har gået til en dårlig løn. Mange af dem rundede indenfor de første tre-fire år trekvart mio.

Men der er selvfølgelig andre og langt vigtigere faktorer end lønnen.

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Være nu glad for at du er kommet i arbejde.

35.000 til nyuddannet er rigtig godt.

Jeg er ingeniør med lidt erfaring og min løn uden pension er 34.000kr

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener det tager 3 år at blive Cand merc. og følgende kan man læse overbygningen og blive Cand polit eller lign. Jeg antager hun ikke har overbygningen på, ellers plejer folk at skrive det i deres titel.

Meld dig ind i en fagforening i dag, de hjælper fra dag et. Det gjorde min i hvert fald, og de vil hellere end gerne kigge din kontrakt igennem. Der er ingen grund til at vente til efter du har fået jobbet. 

Du kan melde dig ud igen når du vil, men jeg ville vente til efter dette konsulentjob er afsluttet.

Jeg synes de vilkår du beskriver minder om standardvilkår for en konsulent, men lad hellere fagforeningen dømme. Bekymringer eller ej, så ville jeg tage jobbet pga. din situation.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Risager:

Mener det tager 3 år at blive Cand merc. og følgende kan man læse overbygningen og blive Cand polit eller lign. Jeg antager hun ikke har overbygningen på, ellers plejer folk at skrive det i deres titel.

Meld dig ind i en fagforening i dag, de hjælper fra dag et. Det gjorde min i hvert fald, og de vil hellere end gerne kigge din kontrakt igennem. Der er ingen grund til at vente til efter du har fået jobbet. 

Du kan melde dig ud igen når du vil, men jeg ville vente til efter dette konsulentjob er afsluttet.

Jeg synes de vilkår du beskriver minder om standardvilkår for en konsulent, men lad hellere fagforeningen dømme. Bekymringer eller ej, så ville jeg tage jobbet pga. din situation.

Det var den største forbier i 2017 indtil videre :) Man læser HA, og så tager man kandidaten/overbygningen cand.merc.x - deraf titlen "cand.", som betyder kandidat=overbygning.

En cand.polit er en cand.oecon fra KU. En cand.oecon fra andre universiteter hedder "bare" cand-oecon.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Risager:
Jeg synes de vilkår du beskriver minder om standardvilkår for en konsulent, men lad hellere fagforeningen dømme. Bekymringer eller ej, så ville jeg tage jobbet pga. din situation.
fuldtidsjob - cand merc - altså helt alm fuldtid som jeg læser det - og ingen ferie(penge) eller andet som følger af funktionærlov er forhåbentlig ikke standard kontrakt. Der sker et skred i disse tider, hvis arbejdsgivere fuldtidsansætter uden respekt for ferielov

Jeg havde meget hellere hørt løn 170 kr i timen - og så respekt af funktionærlov og ferielov som er 100% ufravigelig. Ellers er der 0 penge til ferie i 2017 OG heller ikke en råd øre til ferie i 2018 når der ikke optjenes i år. Det holder slet ikke

Jeg er klart mod den slags - som arbejdsgiver efter min menig også vil blive dømt for ved enhver anmeldelse, men ja trådstarter, meld dig i fagforening med det samme og hør dem. Er det inden for loven så tag jobbet, for det slet ikke lønnen der generer her, men fuldtid og ingen ferie/sygdom eller funktionærlov - og muligvis krav om at der skal faktureres frem for ansættelse.

Det er et skred i helt gal retning at flere og flere arbejdsgivere omgår funktionærloven ved at tale om "konsulent" og lignende

Vi taler JOB - fuldtid - 37 timer om ugen osv - Lønnen er mig underordnet, men ikke resten. Tag i alle fald rådet om at gå i en fagforening inden . Har du ikke under studiet måske været med i en på dimittendsats?

Julie:

for at starte på et job (fuldtid. 37timer/u) med en timeløn på 222. lønnen inkluderer alt; ferie, feriepenge, pension (de betaler intet), sygdom

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Julie

Nu har du søgt arbejde i ca. 4 måneder efter din færdiguddannelse og du kan risikere at der ikke er noget arbejde de næste 4 måneder.

Selv om det ikke har taget dig op til 8 år som John H anfører, er jeg enig med ham i at man skal være påpasselig med at overholde love og regler, det er helt sikkert,....m e n  det er jo slet ikke det sagen drejer sig om for en nyuddannet, for det er, at der er arbejde og dermed erfaring på dit CV så tæt på afslutning af din uddannelse som overhovedet  muligt.

Hvis jeg skulle ansætte en nyuddannet uden erfaring, var det ikke den store startløn som ville blive tilbudt.

Skynd dig at sige ja til at få noget erfaring på dit CV så du bliver rustet til at anvende de gode råd fra John H næste gang du enten bliver spurgt om fortsættelse eller når du skal søge nyt job.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

John jeg er helt på linie med dig. For 20år siden ved jeg at juniorkonsulenter i erhvervsforsikring fik en startløn på ca. 25000 plus pension feriepenge mv. og fri bil og benzin. Og den branche uddanner selv sine folk.

Adnan du får 34000 men koster firmaet 51000kr. - trådstarter er tilbudt 22500 plus pension men koster firmaet 35000kr.

Jeg føler der er nogen der prøver at udnytte trådstarters manglende erfaring. Jeg ved ikke om 45000 svarende til 30000 nødvendigvis er den rette løn, det kunne også være 28000 der svarer til 42000kr. incl. pension mv.

Jeg synes du skulle skynde dig at melde dig ind i fagforening (jeg tror det må være) DJØF. De siger at lønnen for en nyuddannet i branchen får mellem 38155 og 47616kr. inkl. pension, dermed må trådstarters forhandlingspunkt ligge i nærheden af 42000. Men som Cand.merc. bør man nok ende over 42000kr. - men der vil jo være forskellige ting man skal vægte.

Hvis gennemsnits lønnen i den branche for en nystartet er 28000, så skal man ikke gå helt ned på 22500kr. som Cand.merc. og med så få arbejdsløse som der er nu må der være muligheder for at finde et job uden underbetaling. Hvis man kun vil ansætte en midlertidigt skal det koste mere end en fastlønnet imho.

https://www.djoef.dk/r-aa-dgivning/l-oe-n/l-oe-ntjek.aspx

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)