Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøge om byggelån uden fast indtægt ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et flexjob som jeg arbejder halvdelen af året (som det har gået indtil nu, 5 måneder siden sidst. Ikke sikker om fremtiden).

Det er tale om ufaglært timeløn på 151 kr med 36 – 48 timer om ugen(ca. halvdelen af året mere eller mindre).

Har dog kun været der i et år, dvs omkring 6 mdr arbejde I alt.

Jeg har arvet et hus der har en værdi på omkring 1.600.000 - 1.800.000 kr. Jeg har brugt nogle hundrede tusinde på renovering fra kontanter, men mangler stadig at købe nyt køkken,badeværelse,el arbejde og andre diverse. Jeg ønsker også at indrette en lejlighed i kælderen.

Kan jeg søge om et banklån på 100.000 – 300.000 kr med en indlåns opsparing på 500.000 kr? (huset er udbetalt).

Har intet lån og ingen gæld. 

Banklån pengene skal bruges til at renovere og så udleje huset(som er udbetalt) I to lejligheder.

Lejlighederne skal udlejes så snart renoverings arbejdet er overstået (3-6 måneder I alt).

Har svært ved at udbetale hele min “formue” kontant til renoveringen, da jeg gerne vil have penge indestående til uforudsete regninger/rainy days.

Planen er at udbetale lånet så hurtigt som muligt (så meget som lejeindtægten giver pr mdr og lidt mere når jeg tjener penge), samtidigt med at beholde sikkerhedsnettet/fleksibiliteten med de penge jeg allerede har på konto.

Udlejningen vil give 8.500 kr + 6.500 kr = 15.000 kr/mdr før skat.

Deraf skal jeg betale omkring:

-1.500 kr/mdr varme

-1.500 kr/mdr el (eller evt. få udlejere at betale el)

Det giver 12.000 kr/mdr før skat.  

Jeg har et sted at bo, så HELE huset vi snakker om skal udlejes I to lejligheder hvor overskuddet går direkte ind til banklånet.  

Er der nogen mulighed for mig at få et banklån, eller skal jeg spare mig ydmygelsen at spørge min bankrådgiver om et lån uden fast indtægt? Og er det en dårlig ide at gribe det an som jeg tænker ? Hvad er jeres mening om min situation?

Håber at høre nogle svar og tak på forhånd!

MVH

Mre

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mra_

Nu ved jeg ikke hvor dit hus ligger, men det er for det første vigtigt at der ikke senere fremkommer berettigede indsigelser over størrelsen af huslejen.

Hvis der er tale om 2 lejligheder, kan en lejer klage over huslejens størrelse til det stedlige huslejenævn, som derefter sammenligner med tilsvarende lejemål i området omkring dit hus. Er huslejen efter nævntes opfattelse for høj, kan lejen nedsættes med 1 års tilbagevirkende kraft.

Sætter lejlighederne fuldstændig i stand afhænger lejens størrelse af hvor mange m2 hver lejlighed indeholder.

Hvis den husleje du anfører er inkl. varme, skal den trækkes fra når huslejen vurderes.

Normalt lejer man ikke ud med varme og el indeholdt i huslejen. Lejerne skal hver måned selv afregne el direkte til forsyningsselskabet og med hensyn til varme, fordeles udgifterne på hvert af lejemålene i forhold til størrelsen. Hver måned betales et á conto beløb for varme, som tillægges huslejen, idet endelig afregning finder sted 1 gang om året.

Direkte levering af el til hver lejlighed kræver at der opsættes måler i hver lejlighed.

Du kan evt. sætte en fagmand til at vurdere og undersøge det korrekte lejeniveau.

Jeg er godt klar over at det slet ikke var det du spurgte om, det er langt sværere at have viden om det jeg oplyser dig om end at skaffe lån til ombygningen, som jeg kommer til nu.

Den allernemmeste og billigste måde at skaffe for eks. kr. 300.000 på er, at kontakte en stedlig mægler og bede ham om at fremkomme med et lånetilbud på et lån op til 20 års løbetid, som giver et provenue på kr. 300.000.

Evt. kan du vise banken tilbuddet og spørge om de vil låne dig pengene.

Du er velkommen til at skrive igen hvis der er uklarheder.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er gæld i huset, så skal du da se om du ikke kan optage et kreditforeningslån :-) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis huset er ubelånt, så tror jeg, at du har mulighed for en kassekredit i en bank.

Den skal først bruges som byggelån, og derefter til nedbringelse når huslejen går ind. Det vil være mere fleksibelt end et kreditforeningslån.

Spørg din bankrådgiver, hvis han siger nej, så spørg en anden bank.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar! Lyder spændende.

Lige et hurtigt spørgsmål da jeg er ny til investeringer. Hvad ville i gøre i min situation? Søge om at få et lån eller bare betale kontant ? 

MVH 

Mre

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

​Jeg har nu snakket med min bankrådgiver og jeg kan godt få et lån på 300.000 kr mod at pantsætte 300.000 kr af min opsparing på en "frossen konto". Der vil lånet have en rente på 2,25%.

Eller med pant i huset med en rente på 3,10%.

Skal betale 2100 kr/mdr i 15 år, med mulighed for at indbetale mere de måneder jeg tjener mere/når jeg har lyst.

Jeg kan altså ikke helt se pointen i at tage et lån og så få min indlåns konto låst fast. Det er vel det samme som at betale alt kontant og så slippe for de renter og afgifter lånet koster. Right ?

Og da jeg er meget grøn i at eje en ejendom føler jeg mig lidt nervøs når han nævner at huset skal pantsættes og tinglyses. Føler lidt som at jeg giver slip på huset, som jeg kun har havt i et par år.

Jeg fortalte rådgiveren at jeg skulle tænke over det.

Det vil koste omkring 388.000 kr at få et lån på 300.000 kr gennem 15 år.

Er lidt på bar bund nu. Hvad ville i gøre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)