Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(stor) Pakke til Norge - hvem skal man sende med?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Pakke til Norge: Jeg skal sende en pakke til Norge, der er 105x55x20 cm. Den vejer ca. 4 kg. Jeg kan igennem Pakkelabels.dk vælge mellem PostNord og DHL. PostNord kan jeg så strege over, da jeg overskrider deres volumevægt. Med DHL bliver prisen 539 + moms.

Mine spørgsmål er så:

1) Kommer der yderligere omkostninger i forhold til dette beløb? (Tænker blandt andet told)

...

2) Kan det gøres billigere?

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske www.pakke.dk 

ca. 400 hentet hos dig og leveret i Norge...

Det plejer at virke fint.

/S

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :)

I forhold til told - er det noget kunden/modtageren bliver pålagt ved modtagelsen?

Mvh.

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis du sender til Norge så skal du huske følgende:

1) Norge er udenfor EU, så du skal ikke opkræve dansk moms. 

2) Du skal indberette al salg til ikke-eu lande til skat

3) Når varen ankommer til Norge så vil kunden blive opkrævet norsk moms (i norge hedder det MVA)

4) Kunden vil eventuelt også skulle betale told, men det er meget få varer der er told på fra DK til Norge. Typisk kun beklædning.

5) Bruger du et normalt fragtfirma så vil de ofte også opkræve et gebyr for indfortoldningen. Ligesom PostNord gør når der kommer pakker fra et ikke-eu land til Danmark. Typisk i omegnen af 150kr. afhængigt af fragtselskab

6) Husk også at du skal kunne dokumentere at varen forlader landet. som regel nok med en kopi af fragtbrevet.... 

7) Mange fragtfirmaer kræver også at du opgiver toldtarifkode og oprindelsesland.

.... så selvom de ikke er så langt væk, så er der en del ting du skal være opmærksom på :) Men det kan de fleste fragtfirmaer hjælpe dig igennem!

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
men det er meget få varer der er told på fra DK til Norge. Typisk kun beklædning

Det er ikke hvilket land varen sendes fra der bestemmer om der er told på eller ej. Det er ene og alene varens oprindelsesland der bestemmer toldsatsen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det er ene og alene varens oprindelsesland der bestemmer toldsatsen.

Ja men som forhandler i Danmark - med mindre man selv importerer varen - så kan det være mægtig svært at vurdere hvor varen rent faktisk er produceret. Det er jo de færreste leverandører der udleverer sådanne oplysninger. Enten fordi de ikke har dem, eller fordi de gerne vil holde kortene tæt ind til kroppen...

Egentligt en interessant diskussion, for hvad gør man som "normal" forhandler, der fx køber hos en dansk eller tysk grossist, og gerne vil eksportere til Norge, når oplysninger om oprindelsesland ikke kan fremskaffes?

Hilsen Morten

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der betales ikke MVA/told hvis beløbet er under 350 NOK inkl. EU fragt.

400 er en ok pris for enkelte pakker – har du en stor mængde, vil prisen være ca. 150 

som volume pakke

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres gode svar :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du evt. overvejet et system, som klarer alt automatisk omkring told, forsendelse og booking af den rigtige fragtleverandør? 

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 22. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten

jeg ved at dette er længe siden, men måske du kan hjælpe mig her.
jeg sender egne kunstværker til Norge. Er det korrekt forstået , at hvis jeg har givet kunden en pris inkl fragt og moms, så skal jeg lave fakturaen uden den moms som bliver pålagt i Norge?

Og ved du om jeg må skrive inkl fragt og ikke gøre noget videre ift fragtpriser osv ?

Hvor indberetter jeg salget til et ikke eu land til skat og hvorfor skal man det?

tak :)
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)