1) Kunden henvender sig til dig enten pr. telefon, brev eller mail og beder dig om en pris.
2) Du fremsender et tilbud som kan være en enkelt ydelse eller længerevarende ydelse som kræver kontrakt. Du anfører betalingsbetingelser og frist for indbetaling.
Så kontrakter er hovedsagligt baseret på gentagne opgaver? Det jeg sælger, vil primært være engangsarrangementer.
3) Kunden accepterer dit tilbud.
4) Du fremsender en ordrebekræftelse på enkelt ydelse eller
4A) Kontrakt på længerevarende samarbejde.
4B) Kunden underskriver kontrakten eller vender tilbage med kommentarer.
4C) Du retter kontrakten til med kundens rettelser, hvis du kan acceptere dem og fremsender på ny til underskrift.
Er det med en ordrebekræftelse ikke nok, at jeg blot modtager en bekræftelse over email fra kunden der samtykker uden underskrift? Rent juridisk, gør det så nogen forskel?
4D) Når du har kontrakt retur med kundens underskrift er ordren igangværende.
5) Når den enkelte ydelse er leveret eller 1.ste levering har fundet sted efter kontrakt, kan du sende faktura med angivelse af den tilbudte betalingsfrist.
Skal der være en faktura? Kan den fastsatte ydelse ikke være nok med en ordrebekræftelse med de korrekte oplysninger, pris osv?
mvh
Jørgen