Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importvirksomhed uden registreret virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tænkt mig at starte en webshop, hvor jeg vil sælge varer, som jeg har importeret fra Kina vha. Alibaba, og så vidt jeg kan forstå, så skal ens virksomhed importregistreres, når varerne kommer fra lande uden for EU.
Men hvis det er at man har en omsætning på under 50.000 kroner om året, så behøver man ikke at registrere sin virksomhed. Mit spørgsmål er så: behøver jeg heller ikke at oprette en virksomhed, selvom varerne bliver importeret uden for EU?

Grunden til at jeg ikke bare opretter en virksomhed er, at da jeg er under 18, så har jeg læst mig frem til, at det kan tage op til 3 måneder om at blive registreret. Jeg har dog tænkt mig at ansøge om det, men det vile være godt hvis jeg kunne gå i gang imens at min ansøgning bliver behandlet.

På forhånd tak,
Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er enkelt at besvare. Du må intet importere erhvervsmæssigt uden importregistrering og dermed skal du have CVR som du som under 18 skal gennem den der vente tid med

Du må ikke importere for uden for EU uden importregistrering OG som sådan heller ikke købe og sælge som virksomhed uden at være 18 eller have dispensation. Det med 50.000 har ikke med import og ikke med over eller under 18 at gøre som sådan-. Det er grænsen for hvornår man SKAL momsregistreres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)