Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man betale told?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og leget lidt med tanken, om en webshop som sælger covers og anden beskyttelse til iPhones.

Jeg er slet ikke begyndt at overveje hvordan det hele skal være, men vil gerne sætte mig ind i det vigtigste først. Hvordan er det lige med told?

Jeg har kigget lidt på nettet og fundet hjemmesiden Aliexpress.com og fundet nogle covers som kunne være til overvejelse, når det kommer dertil.

Fandt også en dansk hjemmeside, hvor de skrev noget omkring under eller over 80 kroner.

De covers jeg vil købe, ligger under de 80, men jeg køber jo et parti på fx 20 stk hjem. Det er jo over 80 kroner, så skal der betales told der?

Hvad er told og moms, og hvornår skal jeg betale hvad, og hvor meget er det?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

start evt med at læse generelt om import fra asien http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html   Den er nok vigtig til en start

Først skal du vide, at du slet ikke må importere fra uden for EU uden at have CVR = firma - da du skal være importregistreret

Moms skal du registreres for når du forventer at omsætte for 50.000 kr på en hver 12 mdr periode. Med moms registrering betaler du ikke moms af importen, uden betaler du moms

Told betaler du ved samlet pris over 1150 kr

Der er masser af kopivarer i den kategori du overvejer og tonsvis af store webshops med lave priser i DK, så det er totalt op ad bakke

vh John Hannover

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)