Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd om domænenavn søges

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg nu gerne vil købe et domæne f.eks billige-høns.dk, er det så SEO smart at købe disse også?:
Billigehøns.dk
Billige-hoens.dk
Billigehoens.dk
Er det også smart at købe .com domænet?

Altså er mit spørgsmål, hvor mange domæner er det smart at købe og hvad skal man som minimum købe? Og hvilket domæne skal være hovedsiden med hosting på?

Mvh Kia

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kia.

Ja nogle gange er det en god ide at købe have råderet over domain som er tæt på dit hoved domain. Hvis du tænker at købe.com domain, behøver du ikke bruge ø i høns

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra 7000 Fredericia
Tilmeldt 28. Nov 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kia.

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge den første: billigehøns.dk - fordi det ville være bedre at bruge, når du skal SEO-optimere din hjemmeside.
Domænet .com behøver du sådan set ikke, det ville jeg ikke gøre, fordi domænerne du har nævnt er skrevet på dansk, og i virkeligheden ville det være en større udgift for dig. Jeg synes du skulle holde dig til domænet .dk.

Håber du fik lidt svar, selvom jeg ikke er den største nørd herinde.

Venlig hilsen.

Qendrim.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Og en vigtig detalje er at du IKKE kan bruge domæner med æøå i til email.
Så du kan ikke have mail@billigehøns.dk, der skal du så bruge billigehons.dk i stedet eller et andet.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kia

Du har ganske rigtig fat i den lange ende ...

Rent SEO-mæssigt kan det være en fordel at købe billige-høns.dk med bindestreg, for dette anser Google som mellemrum og derfor kan søgemaskinerne genkende de 2 ord.

Søgemaskinerne har til gengæld lært at oe = ø, så jeg vil anbefale dig at lægge din hjemmeside og mail på billige-hoens.dk i stedet (der kan opstå udfordringer med ø).

Men dine kunder vil uden tvivl skrive billige-høns.dk, så køb derfor begge domæner og sæt billige-høns.dk op til at viderestille til billige-hoens.dk med en 301-redirect (den korrekte måde i SEO-mæssigt perspektiv).

Du kan selvfølgelige også købe billigehøns.dk (uden bindestreg) til de kunder, der glemmer at skrive bindestregen. Dette har ingen effekt SEO-mæssigt, men det gør det lettere for dine kunder.

Giver det mening for dig?

De bedste hilsner
Kathrine K. Svendsen
Danhost ApS

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia.R:
Billigehøns.dk
Billige-hoens.dk
Billigehoens.dk
Er det også smart at købe .com domænet?

Hej

Du skal ikke bruge domæner med å ø æ  da søgemaskiner ikke er glade for dette men du skal købe  Billigehøns.dk Billige-høns.dk  Billige-hoens.dk og Billigehoens.dk

Du skal saa lave 301 redirect paa Billigehøns.dk Billige-høns.dk  Billige-hoens.dk    TIL    Billigehoens.dk . 

Saa ved at lave 301 redirect vil dem der skriver Billigehøns.dk Billige-høns.dk  Billige-hoens.dk   blive sendt til   Billigehoens.dk     

Saa du kan brande dig med Billigehøns.dk uden problem.

.com er der ingen grund til vil jeg heller ikke mene da det ikke rigtigt giver mening for nogen at starte en side Billigehoens.com

Men ja som der bliver skrevet opkøb de domæner som ligger tæt paa din og lav 301 redirect saa ingen snupper dem.

Mvh

Anders

http://www.skjoldby.com/seo/domaener-med-aeoa-har-kun-en-fordel

https://www.concept-i.dk/gor-det-selv/valg-af-domaenenavn.html

Parisbonjour.dk seværdigheder i Paris

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Danhost ApS:
Rent SEO-mæssigt kan det være en fordel at købe billige-høns.dk med bindestreg, for dette anser Google som mellemrum og derfor kan søgemaskinerne genkende de 2 ord.

det er der saa uenighed om , i gl. dage ja men ifølge flere sites behøver man ikke bindesteg længere da Google kan se forskel paa to ord:

Det er ikke længere en fordel at have dine nøgleord separeret med bindestreger

I forhold til søgemaskinerne er det ikke længere en fordel at have dine nøgleord separeret at bindestreger. Dette gjorde sig gældende for nogle år siden, men i dag har Google fået en så god forståelse af sproget at den selv kan identificere og adskille langt de fleste ord i domænenavne. Nogle SEO’er påstår ligefrem at binde streger i domænenavne kan have en negativ effekt i søgeresultaterne.

http://www.domaener.net/domaene-navne-bindestreger/

og saa undgaa flere bindesteger i et domænenavn ifølge meebox men det er saa ikke et problem i dette tilfælde.

#1 – Undgå bindestreger

Først og fremmest bør du undgå at placere bindestreger i dit domænenavn. Hvorfor? Fordi folk oftest forsøger at tilgå dit domæne ved blot at skrive navnet ud i et, fordi folk har nemmere ved at huske et domænenavn uden bindestreger og sidst men absolut ikke mindst, fordi et domænenavn der indeholder mere end en bindesteg bliver straffet af søgemaskinerne.

What.. er det rigtigt?

Det er helt rigtigt! Der er lavet en masse undersøgelser, for eksempel af Moz.com, som alle viser, at websites, der indeholder mere end én bindestreg, har en forringet troværdighed og at bindestregen fungerer som en spam indikator.

https://meebox.net/da/blog/3-tips-til-at-vaelge-det-bedste-seo-domaenenavn/

Parisbonjour.dk seværdigheder i Paris

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille sidebemærkning.

Du kan jo altid lave en blog på et .com domæne, så helt spildt er det ikke. Men generelt så find et navn uden specialtegn. Mange udbydere gider ikke have med det at gøre, da det giver dem grå hår. ONE.com har slet ikke domæner som bøf.dk eller andre med specialtegn.

Det med bindestreger og domænenavne... ? tha, så er det vel rigtigt når der har været en undersøgelse.

jeg håber dog ikke at det gælder de forskellige undersider. (Eksempel) Billige-høns,dk/16-tilbud
for så er der mange der straffes. Min egen butik har 2-3 bindestreger på alle 3000 varer. http://a24.dk/16-ethjulet-cykel-20

Hilsen Lars

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kathrine

Ja, det gør det. Det var sådan jeg havde tænkt mig at gøre det.

Men er så også støt på den her om, at det er bedst helt at undgå bindestreger i sit domænenavn.

Og jeg er vist ikke helt blevet klogere, når jeg ser på alle svarene.

mvh

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Parisbonjour

Tak for svar

Hvis jeg nu allerede har købt billige-hoens.dk som hoveddomæne, så kan det ikke ændres til billigehoens.dk vel?

mvh Kia

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)