Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed mens man har udeboende SU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 

Jeg søger lidt råd indenfor SU mens man har virksomhed. Jeg har valgt at benytte mig af enkeltmandsvirksomhed, da jeg ikke hæfter mig til andre udgifter som f.eks. ApS har. Desuden starter jeg virksomheden alene og jeg forventer ikke at virksomheden tager for alvor fart det første år.

 

1)   SU har en fast grænse for hvor meget jeg må tjene ved siden af. Efter et opkald  med SU styrelsen fik jeg af vide at jeg kunne lave noget der hed virksomhedsskatteordning. Hvor pengene blev adskilt fra min personlige indkomst og derved undgår jeg skattesmæk. Mit spørgsmål er hvordan tilmelder jeg min virksomhed denne ordning??

2)   Kommer det til at påvirke min SU? Og er det et krav at trække løn ud??

3)   Findes der andre alternativer

4)   Hvad er jeres erfaring med virksomhedsskatteordning?

5)   Hvordan har i håndteret jeres regnskab.  Regner selv med at køre over 2 kontoer, så det giver en lettere tilgang.

6)   Hvad nu hvis jeg ville trække lidt løn ud?? Bliver jeg så både beskattet af virksomhedsskatteordning og alm skat? Eller bliver det modregnet??

7)   Hvilken fordele er der ved det og er der nogle ulemper

 

Håber inderligt at i ville bruge jeres tid på at svare på følgende og tak på forhånd.

 

Mvh

Piravinth 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har selv været på SU (2015) hvor jeg havde et holdingselskab og driftsselskab. Begge ivs . Jeg har dem stadigvæk .

Jeg vil stærk anbefale at du laver selskaber istedet for i/s eller enkeltmandsvirksomhed da et selskab er en jurist enhed for sig selv.

Din SU grænse vil ikke ramme dig så længe du ikke overskrider din løn udbetaling fra selskab men du kan lave alle de penge du vil da det er en jurist enhed for sig selv.

Når nu vi snakker om enkeltmandsvirksomhed, så ved jeg ikke om Virksomhed ordning glæder det samme som et selskab .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

piravinth:

1)   SU har en fast grænse for hvor meget jeg må tjene ved siden af. Efter et opkald  med SU styrelsen fik jeg af vide at jeg kunne lave noget der hed virksomhedsskatteordning. Hvor pengene blev adskilt fra min personlige indkomst og derved undgår jeg skattesmæk. Mit spørgsmål er hvordan tilmelder jeg min virksomhed denne ordning??

2)   Kommer det til at påvirke min SU? Og er det et krav at trække løn ud??

3)   Findes der andre alternativer

4)   Hvad er jeres erfaring med virksomhedsskatteordning?

5)   Hvordan har i håndteret jeres regnskab.  Regner selv med at køre over 2 kontoer, så det giver en lettere tilgang.

6)   Hvad nu hvis jeg ville trække lidt løn ud?? Bliver jeg så både beskattet af virksomhedsskatteordning og alm skat? Eller bliver det modregnet??

7)   Hvilken fordele er der ved det og er der nogle ulemper

Du kan bruge VSO hvor det du ikke hæver, som udgangspunkt IKKE påvirker din SU. Det kan du vælge når året ER gået og du ved OM du overhovedet tjener så meget at det overskrider SU grænsen. Du gør det ved kryds i din årsopgørlse. Du bør evt føre regnskabet så VSO er let at vælge - til det skal du formentlig have revisor/økonomihjælp

2 ikke ved VSO og nej der er ikke krav om at trække løn ud (hæve i VSO)

3 Ja selskaber som jo så ikke har personlig hæftelse (for andet end bank som hovedregel og måske visse kreditorer) men som koster mere. Læs forskelle på personlig virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

4  VSO kræver ofte hjælpe, på linje med selskaber til årsresultat/årsrapport/skat

5 via regnskabsprogram

6 det du ikke hæver et år beskattes med 22% og det er aconto så hæver du siden, så modregnes den allerede betalte skat (lidt modsat i selskaber) Læs om VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

7 mener jeg er besvaret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svarene! det har givet en bedre forståelse.

Mvh 

Piravinth

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)