Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det nødvendigt med Holdingselskab bare fordi?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Arguins, det er ikke bare at lave en aktieombytning, hvis begge vil have hvert deres holdingselskab. Så er det først ombytning og eksempelvis efterfølgende spaltning. Med andre ord nok mere end 10.000 kr. og et selskab ekstra.

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Fra  firmanavn Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej tak for jeres svar,

Det gav min partner og jeg hjælp til at træffe en beslutning. Vi har nu tegnet et driftselskab som det eneste, uden holdingselskaber imellem.

Hovedårsagen til vi valgte som vi har gjort er fordi vi vil holde det til et minimum, det er nemt at skalere op ved snak, men realistisk vil det muligvis give os alt for meget arbejde, og for mange omkostninger.
Vi er selvfølgelig glade for første 'ordre' men det er stadig småpenge vi operere i, hvilket også gør vi ikke mener holdingselskab gavner os det næste år eller to.

Jeg har i mellemtiden også ladet mig fortælle, skulle vi nu fortryde kan vi stifte hver et holdingselskab inden regnskabsåret er omme, og på den måde sikre os at virksomhedskapitalen ikke er støre end værdien?
Jeg er lidt usikker på udtrykkene, og hvordan helt konkret. (endnu :)

Tak for jeres tid!

vh Mike

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Arguins, det er ikke bare at lave en aktieombytning, hvis begge vil have hvert deres holdingselskab. Så er det først ombytning og eksempelvis efterfølgende spaltning. Med andre ord nok mere end 10.000 kr. og et selskab ekstra.

Jeg har ikke sat nogen max beløb

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)