Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af told? Erhverv

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Står parat med CVR, erhvervskonto, Tast-selv Erhverv, og hvad der nu ellers følger med. Men står og skal bestille varer hjem fra kina, og skal derfor betale told. Har dog nogle problemer hvordan det udføres i praksis. Jeg er moms- og importørregistreret. Er klar til at bestille varerne hjem med det samme, men tør ikke lige trykke betal, før jeg har fået alt told på plads. 


Har fundet told-satserne og vare-koderne, i told-tariffen, men mangler noget information på hvordan det BETALES i praksis. Har snakket med en bekendt der bare siger man skal skrive sit CVR/EORI på pakken, og man så modtager en regning, men synes nu ikke helt at det kan passe..

Varerne skal kunne tages i brug med det samme og kan betale med det samme (Bank/Kort). Behøver derfor ikke kredit hos SKAT.
Alt hjælp kan bruges! Takker

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,
Det kan gøres på mange forskellige måder også i forhold til hvordan det skal afskibes (sø, luft, railroad etc).

Det klart nemmeste (som jeg måske tænker du også søger), at at bruge en af de store kurrer firmaer som DHL, UPS, m.v.
Hvis du benytter dig af dem, og sørger for dit firma samt korrekte beløb står på pakken så sørger de for det, og du betaler blot regningen når de levere varen med dit kredit kort.

Alt afhængig af hvilke varer du indkøber, så husk der er forskellige dokument aftaler med Kina - som du ikke behøver, men kan gøre du får nedsat told m.v.

Held og lykke med det!

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

AndreasDLR:
Har snakket med en bekendt der bare siger man skal skrive sit CVR/EORI på pakken, og man så modtager en regning, men synes nu ikke helt at det kan passe..

 

Det er overhoved ikke nødvendigt at skrive CVR eller EORI på pakken, det vigtige er at fakturaen som skal medfølge pakken indeholder dit firma navn. 

Normalt importør registres man ved at vælge SKATs sikkerhedstilles ordning. Det gør at pakken kommer frem til dig uden forsinkelse, selve betalingen af told vil blive opkrævet af SKAT den efterfølgende måned.

Tilmeldt 25. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@LeatherStudio:
Tror vi kommer til at bruge DHL.
Dog skal vi vel betale told direkte igennem skat, og ikke DHL da vi jo ikke skal betale importgebyrer, moms osv som de normalt opkræver, da vi jo er virksomhed og ikke privat?

+ Hvordan ved de hvilke told-satser vi skal betale? Vi har flere produkter, med forskellige satser, i én pakke og skal jo ikke betale mere/mindre end loven/skat siger..

Tilmeldt 25. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn:
Så hvis vi har faktura fra vores leverandør i Kina i pakken med CVR osv på, så får vi automatisk en opkrævning fra skat? Hvordan ved de hvilke satser der skal betales, eller vælger vi det?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

AndreasDLR:
Hvordan ved de hvilke told-satser vi skal betale? Vi har flere produkter, med forskellige satser,

Det gør de heller ikke, så ofte kommer de til at bruge forkerte varekoder ved indfortoldningen, hvilket kan blive et alvorligt problem for dig som importør da det er ene og alene dig som importør der har ansvaret for at de bruger de rigtige varekoder ved indfortoldning.

Bed evt. din leverandør om at skrive varekoden ( HS code)  for hvert enkelt produkt på fakturaen.

Alternativt kan du sende en mail med de varekoder du ønsker brugt til DHL´s fortoldningafdeling inden varen når til Danmark. 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

AndreasDLR:
Så hvis vi har faktura fra vores leverandør i Kina i pakken med CVR osv på, så får vi automatisk en opkrævning fra skat?

Når du sender med de kendte kurerfirmaer DHL, UPS, FedEx osv.  vil du normalt få fakturaen direkte fra din leverandør, hvis det er ham der bestiller fragten. Dit firmanavn skal fremgår af fakturaen, men det skader jo ikke at de også skriver CVR nr.  Når pakken er ankommet til Danmark vil du efter k0ort tid modtage en mail med tolddokumenterne fra kurerfirmaer, her kan du se hvilke varekoder de har brugt, Tolddokumenterne har du plgt til at gemme i tilfældet af at SKAT kommer på inspektion.

Selve tolden opkræves den efterfølgende måned af SKAT, opkrævningen kommer så vidt jeg husker i dit firmas E box.

Tilmeldt 25. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så når jeg bestiller skal jeg få levenrandøren til at vedlægge faktura inde i pakken? Eller skal den sættes udenpå? Synes langt fra det er alle gange at DHL åbner mine pakker og kigger igennem (som privat)..

Kontakter DHL så selv SKAT som så sender mig en regning/andet som jeg kan betale på? Helt automatisk?


Havde selv den opfattelse at jeg skulle ind i Tast-selv erhverv, og tilmelde mig deres toldbetalingssystem via den her formular http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=133019 for at kunne betale told

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

AndreasDLR:
Så når jeg bestiller skal jeg få levenrandøren til at vedlægge faktura inde i pakken? Eller skal den sættes udenpå
Det smarteste er jo at sætte den udenpå pakken men du kan gøre som du vil - for den bliver normalt ikke brugt hvis du sender med et af de store kurerfirmaer.

AndreasDLR:
Kontakter DHL så selv SKAT som så sender mig en regning/andet som jeg kan betale på? Helt automatisk?

Undskyld men har du overhoved læst hvad jeg skrev i mit sidste indlæg?  Skrev jeg ikke au den efterfølgende måned ville modtage opkrævningen fra SKAT?

Du skal ikke bruge Toldsystemet til noget, det bruger den speditør der forestår indfortoldningen for dig! 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,
Det bedste råd jeg lige kan give dig (selvom jeg sagtens forstår dig) er ikke at komplicere tingene.

Få sendt igennem en kurrer der håndtere indfortoldningen for jer (og opkræver jer!), de ved hvad de gør.
Som Ravn skriver, bed jeres leverandør vedlægge faktura enten indeni eller udenpå (også afhængig af værdi). Denne skal indeholder jeres firma oplysninger, produkttype samt evt. gerne toldtarif koden (ikke nødvendigt) samt værdi.

- Så er i godt kørende, og du skal ikke tænke mere over det. De klare det for dig derfra.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)