Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ændre enkeltmandsvirksomhed til aps - Hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg driver en lille enkeltmandsvirksomhed.. Kan jeg ændre den til et ApS? I så fald, ryger gælden så med over i ApS'et? 

Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg står på bar bund. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan ændre den (omdanne) til ApS på to måneder. Skattepligtigt ved at lukke den og betale skat af aktiver og goodwill - eller skattefrit som kræver revisorvurdering der jo koster.

Nej den gæld der er skabt i enkeltmands kommer ikke med over med mindre de som man skylder penge, skriftligt godkender, at gælden går over i et selskab, hvilket meget sjældent sker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan lidt i sammenhæng til enkel til aps, jeg har læst mig til ens leverandør skal godkende at man omligger sit firma til aps. Hvordan skal dette forståes ???

Tilmeldt 24. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det betyder, at hvis jeg har en aftale pt. med en virksomhed, jeg skylder 1500,- DKK, så SKAL de godkende at jeg omdanner mig til aps? Eller ryger gælden så bare over på en personligt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

wasp10:

Så det betyder, at hvis jeg har en aftale pt. med en virksomhed, jeg skylder 1500,- DKK, så SKAL de godkende at jeg omdanner mig til aps? Eller ryger gælden så bare over på en personligt? 

ja gælden er jo personlig i en enkeltmands og man kan jo ikke flytte gæld fra en juridisk enhed til en anden, uden den man skylder penge godkender det. Ellers kunne man jo have et stort personligt lån - stifte IVS med 1 krone i kapital og ind med gælden og lukke dagen efter. Lidt fornuft er der jo i systemet.

Flytte gæld fra en til en anden kan man kun hvis den man skylder penge skriftligt godkender det. De skal som ikke godkende ApS. Gælden og alle forpligtelser fra enkeltmandstiden bliver bare liggende der som personlig - gæld, garantier - ansvar for leverancer og alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)