Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ rente på selskabskonto - erfaring med forhandling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et selskab (IVS) og renten for indeståendet på selskabets bankkonto hos Nordea har længe været 0% og er for nylig blevet -0.5%. Er der nogle der har erfaringer med at forhandle renten på indestående med banken? Og i så fald, hvordan gjorde du/i?

I det store billede ender det ikke med at blive mange penge jeg skal af med, men lidt har også ret, så sparer gerne de penge ved at bruge et par minutter på et tlf opkald eller en mail.

Mine forældre har længe haft en enkeltmandsvirksomhed og da deres bank (Danske Bank) i sin tid begyndte at opkræve gebyrer for netbank, hævninger, osv. marcherede min mor blot ned i banken og forlangte at de blev fjernet, hvorefter bankrådgiveren sagde "intet problem, dem fjerner vi lige". Er det lige så nemt i dag? Big Smile

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er ligeså nemt idag? Jeg tror det er sværere men det er da bestemt stadigt muligt. Normalt mente jeg kun Nordea havde negativ rente ved over 100.000 indestående? Hvis det er tilfælde, så kunne alt over 100.000 jo evt flyttes og jeg mener også man i Nordea kan binde det i en periode og dermed undgå negativ rente

Trøsten er at det er små penge og lægger man inflation og rente sammen, faktisk en del bedre end da renten var 1 % og inflationen måske 4% men det er jo en ringe trøst :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)