Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæmpe erstatning kræves for brug af lille del-billede

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Enhver kan da komme til at låne et sølle lille billede af en fabrik i langtbortistan i god tro. Jeg har selv været efter mange af mine kunder på websiden der tog det alt for let med lånte billeder.

Synes ikke man skal udstille andre som forbrydere her. Man kan lære af sine fejl. At få påtale er vel normalt, og fjerne billedet. Derefter lærer man da hvordan man skal have respekt for andres billeder. 

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man er kommet til at tage noget som ikke tilhøre en selv, så risikerer man jo at det har konsekvenser. At du så har valgt at nøjes med en påtale når nogle har stjålet fra dig stiller jo ikke ikke dem du stjæler fra ringere, uanset hvor i verden de bor.

Venlig hilsen

Bjørn

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Enhver kan da komme til at låne et sølle lille billede af en fabrik i langtbortistan i god tro. Jeg har selv været efter mange af mine kunder på websiden der tog det alt for let med lånte billeder.

Synes ikke man skal udstille andre som forbrydere her. Man kan lære af sine fejl. At få påtale er vel normalt, og fjerne billedet. Derefter lærer man da hvordan man skal have respekt for andres billeder. 

Nej, der er ikke noget der er "normalt". Nogle har en ret firkantet holdning til krænkelse af deres rettigheder, det er jo deres levebrød!

Har du fornemmelse af af rettighedsejer og advokaten er "lykkejægere", så hav is i maven, men tager du fejl kan det komme til at koste omkostninger både til erstatning og andre omkostninger såsom retsafgifter, advokat etc. Derfor vælger nogle at forsøge forlig med rettighedshaver, fremfor en eventuel konfrontation.

Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder helt vildt.

Er det totalt ligegyldigt hvor stort billedet er?

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Åbenbart

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Har selv været i trædemøllen med det samme "problem" og også det danske firma, og du slipper ikke ved blot at ignorere det. Det forsøgte jeg også efter anbefaling, og det resulterede i en større bøde og kontakt fra det danske advokatfirma du nævner. Jeg måtte VIRKELIG tage taletøjet i brug, og fik heldigvis talt bøden ned på halv pris, men det er bestemt ikke sjove penge at skulle af med. Havde benyttet et billede, som jeg i sin tid, i god tro, havde formodet var okay at låne hos leverandøren, men billedet tilhørte i virkeligheden en fotograf i Tyskland, og ikke leverandøren. Det lærte jeg så på den hårde måde, så tro mig, du slipper ikke ved at ignorere dem uanset hvem der måtte forsøge at overbevise dig herom. Tag den med dem og forsøg at snakke dem ned i pris, så svært er det heller ikke. For mig virkede det med at nævne, at jeg havde været i god tro, at jeg ikke forud var blevet informeret fra rettighedshaveren om det, og så videre - fik skåret omkring €600 af prisen.

Det bliver blot en endnu større opgave for dig selv, at ignorere dem, da du så skal til og igang med både det tyske såvel som det danske firma.

Argumenter, betal og indse, at du har overtrådt rettighederne for billedets oprindelse og kom videre og lær af det :)

 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for ideer til afgørelsen :)

Jeg forventer ikke skulderklap og et broderskab af iværksættere her, men er glad for ideer der er kommet. Også godt for andre der senere skal tage stilling.

Jeg har gang i råd fra andre steder og personer der skulle vide hvad de taler om. Fx fortæller en:

"Mht. inkasso skal de følge Dansk lovgivning, altså den med rykker 1+2+3, men så længe du ikke accepterer kravet KAN de ikke sende den inkasso!"

Hov: Allan Hansen kommer med noget vigtigt...

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil blot ikke anbefale dig at ignorere det, men det er selvfølgelig op til dig selv, hvad du ønsker at fortsætte med. Som sagt, kender godt selv til trædemøllen og det omtalte danske advokatfirma og du slipper ikke sådan lige, det bliver blot dyrere og mere besværligt for dig selv. Som sagt, tag kampen up front og virk ydmyg, og med korrekt sprogbrug, så kommer du altså langt.

 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Tak igen for ideer til afgørelsen :)

Jeg forventer ikke skulderklap og et broderskab af iværksættere her, men er glad for ideer der er kommet. Også godt for andre der senere skal tage stilling.

Jeg har gang i råd fra andre steder og personer der skulle vide hvad de taler om. Fx fortæller en:

"Mht. inkasso skal de følge Dansk lovgivning, altså den med rykker 1+2+3, men så længe du ikke accepterer kravet KAN de ikke sende den inkasso!"

Hov: Allan Hansen kommer med noget vigtigt...

Ja, Allan Hansen og flere andre har givet dig oplysninger i retning mod at du skal søge forlig.

Nej, forvent ikke skulderklap eller andet når du ikke vil forholde dig til virkeligheden.

I dette tilfælde kunne skulderklap, fra vedkommende der "skulle vide hvad de taler om" komme til at vise sig at være bedre ugjort. Det her har nemlig intet med incasso at gøre, og derfor er rykker 1-2 og 3 ikke aktuelle i dette tilfælde. Det er ikke en faktura du ikke har betalt, men en andens rettigheder du har brudt. De 2 ting har intet med hinanden at gøre.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:
et god råd fra en erfaren andetsteds fra, om slet ikke at svare dem
Vil jeg også bakke op.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)