Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæmpe erstatning kræves for brug af lille del-billede

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Brugte et billede af biler i en tunnel som jeg fandt på en kinesisk forhandlers side. Spurgte ikke om lov, da jeg tænkte forhandleren ikke havde noget imod det. Billedet er kun 320x240 px og del af et større billede. Har haft det i min shop i et års tid, og nu fjernet det.

Jeg fik brev fra den tyske advokat til billedets opretshaver, et billedstudie. Billedet er at finde på det angivne stock site, hat tjekket. Og der er fuld dokumentation vedlagt. 

Betalingskravet er rundt regnet ellevehundrede Euro. Og pengene skal betales inden en uge ellers ryger sagen videre til inddrivelse hos danske afdeling af Intrum Justitia. 

Hvad kan man gøre? Skrive tilbage og foreslå at betale en mere rimelig pris?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Størrelsen på fotoet er irrelevant i forhold til krænkelsen. Om det er 2x2 px eller 10000x10000 giver det samme

De kan ikke sende sagen videre til Intrum Justitia, så længe der ikke foreligger en dom. Så truer de med dette, er de tydeligvis ikke inde i lovgivningen!

Foreslå dem at betale et mindre beløb, det vil de sikkert gerne gå med til :)

Har du brug for råd eller spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail på Not Allowed :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til begge for ideer. 

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

And as explained acted in good faith and immediately removed the image. Thereby considering the claim solved by now.
 

Set i lyset af at du har overtrådt loven, tvivler på at nogen tysk advokat vil acceptere at afslutte sagen uden kompensation. Var jeg dig ville jeg være lidt mere ydmyg og tilbyde en eller anden form for økonomisk kompensation for at få sagen afsluttet - husk på at du rent faktisk har en rigtigt dårlig sag som du med all sandsynlighed vil tabe hvis de går videre med sagen.  

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stor respekt for andres ophavsrettigheder og har nu fået et god råd fra en erfaren andetsteds fra, om slet ikke at svare dem. Det er kalkuleret business. 

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Tak til begge for ideer. Jeg har fået et god råd om slet ikke at svare de hajer med deres kalkulerede business skræmmekampagner. 

jeg ville nu nok følge Morten fra Not allowed her - Du kan jo sagtens undlade at svare - men da du jo HAR brudt ophavsret - så har de jo så ret let til at tage den til retten - som så nok ikke - som standard lander den på meget mere end 3000 men det kan man jo ikke være sikker på + man skal måske bruge krudt i retten

Der er ikke som sådan noget HAJ over at kræve erstatning for tyveri. Det er en fejl at tro, at fordi det er immaterielt og let at nappe, så er det ikke tyveri. Faktisk ser retten lidt hårdt på det, netop fordi det er så let - i forhold til at stjæle en t-shirt i en butik

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet frem til at det er kalkuleret business. Hvis blot 1% betaler er det en god forretning. De har ikke juridistiktion fra et andet land til at forsøge at få nogen til at betale i Danmark uden varsel. De må gå gennem dansk lovgivning med advarsler og rykkere. 

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:
Jeg er kommet frem til at det er kalkuleret business. Hvis blot 1% betaler er det en god forretning

Så tror jeg ikke du ved hvad en tysk advokat koster.

 

Jørgen Arvid Jacobsen:
De må gå gennem dansk lovgivning med advarsler og rykkere

Uanset hvad har du jo også forbrudt dig mod dansk lovgivning så din sag er dårlig.  Hvordan kommer du i øvrigt på at de skal sende dig en advarsel?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg måske dumt igen, men Kina anerkender ikke patentrettigheder, men siger I at de anerkender billedrettigheder? Det undrer mig bare at det ikke hænger sammen...

Og hvis ikke Kina anerkender danske rettigheder i Kina, kan jeg ikke forestille mig at vi giver Kinesiske virksomheder, den type rettigheder på vores markeder?

Iøvrigt mener jeg at hvis de har rettigheder i Kina så skal sagen behandles i Kina, og skulle Kina give dig en bøde, kan de så inddrive den i Danmark? Jeg tror det ikke...(men jeg tager jo af og til fejl)

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)