Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdi af fri bil og afskrivning

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Wahlgren:
Hvis jeg skifter til en hypotetisk identisk bil, er den jo ikke dårligere, men netop identisk. Forskellen ligger alene i, at beskatningen vil være anderledes.
jamen det er jo ikke andet end du fra start køber en 3 år gammel bil - Det du er ked af er, at det kun er med 25% skatten falder efter 3 år, og så ja - så kan du sælge og købe en 3 år gammel bil (hvad du så lige så godt kan gøre fra start)
Eneste hindring er mig bekendt hvis du sælger EGEN bil og genkøber som brugt efter 3 år, for at "snyde" Stick out tongue

Er det så ikke bare at købe en 3 år gammel og få skatten på den aktuelle pris (min. 160.000 kr)

Søren Wahlgren:
Jeg er klar over, hvad det koster at have bil i eget firma, men det kan nu sagtens være fordelagtigt. Man kan jo trække drift og afskrivning fra
vist så - bare du lægger alle tal sammen - den skat du får selv - og drift og afskrivning efter skat i selskabet 

Det er ikke helt små penge det sidste. Alternativet til at firmaet har omkostningerne var jo, at du kunne hæve en løn på samme beløb (minus samme skat) og slippe for skat af fri bil - og læg de to tal sammen, så skal du køre ret MANGE KM før det er bedre med firma bil men selv betaler i eget firma -  end det er at have bilen selv og så modtage kørselsgodtgørelse pr km efter kørebog

Bare du har lavet hele regnskabet - den skat du skal af med PLUS omk. i firma efter skat samlet, holdt op mod din egen omkostning ved at købe og drive bilen MINUS skattefri kørselsgodtgørelse (skatte reguleret til værdi efter skat) Et vanskeligt regnestykke, men dyrt at gå galt.

god vind med det i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)