Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen patent og samarbejde?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle elskede aminoer!

Jeg er lidt nybegynder på dette punkt.

Jeg sidder med en ide, som jeg godt kunne tænke mig, at gøre til virkelighed! Det omhandler et nyt produkt, som skal produceres og ud på markedet.

I den forstand, så skal jeg jo have nogen til at producere produktet for mig, da jeg ikke selv er i stand til det.

Der er en virksomhed, som jeg har snuset mig frem til, som kunne være en lovende kandidat til jobbet. Mit problem er dog, at jeg ikke har nogen form for patent på denne nye opfindelse. Så er lidt tilbageholdende mht. at arrangere et potentielt møde med virksomheden og fremlægge min ide.

Ud fra dette kommer mit/mine spørgsmål til jer alle. Hvad gør man i sådanne situationer? Er patent nødvendigt, eller i det hele taget et behov? Kan jeg overhovedet tage patent på noget, som ikke er fremstillet endnu?

Jeg er jo ikke interesseret i, at andre løber afsted med min ide.

Håber der er nogen derude, som kan forklare lidt nærmere eller har nogle gode råd!

Jeg ønsker kun at blive klogere.

Mange tak! Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Patent er ganske dyrt at få - og bruges til tekniske opfindelser af nyhedsværdi/opfinder højde mm. Vil du den vej, skal du finde et patentbureau

Er det en ide du har - der er til noget nyt smart, så er det slet ikke sikkert, at det er patenterbart - selve ideen er ikke - det skal være teknikken der bruges

http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/jeg-har-en-ide-hvad-nu.html siger lidt om at starte på en idé og være nervøs for at nogen stjæler den - og hvor lille den risiko ofte er + om evt fortrolighedserklæring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)