Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejendom udelukkende til udlejning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino folk!

Jeg er den type af person, der ikke kan lide at sidde stille, tage nogle chancer hist og her og forhåbentlig få et stort og godt udbytte ud af det i sidste ende.

Jeg står i den situation, at et familiemedlem (et ægtepar med et barn) som ønsker at flytte fra deres nuværende bolig, til noget nyt (skimmer på nuværende tidspunkt markedet) men af økonomiske årsager IKKE har mulighed for selv, at anskaffe de 5% til udbetalingen til et hus, og da de har et barn stiller banken dét større krav.

Jeg vil gerne købe en bolig til dem (pris: 1,5-2 mio) hvor vi laver en længerevarende kontrakt (5-7-10 år). Mit spørgsmål er bare følgende:

Jeg har et bank,- realkreditlån pt. kan jeg låne flere penge, i samme lån, eller skal jeg optage nyt lån og betalte oprettelesesgebyrer med mere?

Skal jeg gøre dette privat (købe det privat, og leje det ud? er det lovligt)?
Skal jeg gøre det igennem et selvskab? (Hvis, så hvad? ApS, IVS?) 

Nogle gode fifs til, hvordan man gøre dette. 

Tænker at det er en god ide, at optage et lån, de betaler af på mit lån, den dag de flytter, kan jeg leje det ud igen og eller sælge det med et fint + på min konto.

Det skal siges, at huset/rækkehuset/lejligheden bliver købt i en storby, så den er let at komme af med / leje ud.

Hit me, 

tusinde tak! 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver kun generelle råd du kan få når vi ikke kender lånestørrelse på nuværende lån, ejendomsværdi på den ejendom du vil belåne yderligere o.s.v.

Normalt skal der laves nyt lån hvis du vil have flere penge og betales stempel, gebyrer m.v.

Når du køber nyt hus, vil dette jo være prioriteret og der skal kun erlægges en udbetaling, er det den du skal bruge penge til?

At eje en udlejningsejendom er selvstændig virksomhed og kræver regnskabsaflæggelse.

Normalt kan det ikke svare sig at eje en enkelt ejendom i selskabsform, men det må du må tale med din revisor om.

Husk at huslejen ikke bare kan sættes ud fra dine udgifter. Skulle du være så uheldig at lejer eller fremtidig lejer går til huslejenævn, kan lejen nedsættes til et niveau som svarer til leje for en tilsvarende bolig i området.

Regeringen arbejder p.t. med et forslag som vil nedsætte rentefradraget, hvilket vil medføre lavere salgspriser.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke leje ud for længere periode end 2 år med mulighed for forlængelse.

Så kan du slippe af med ejendommen hvis priserne falder helt vildt.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har det i et selskab, kan du nøjedes med at sælge anparterne/aktierne i stedet for at lave ejerskifte via tinglysning osv. Hvis du har mange ejendomme, er det trods alt meget billigere at sælge alle ejendomme ved at overdrage anparterne end at sælge ejendommene en for en.

Derudover kræver det et godt indblik i kapitalafkast- eller virksomhedsordningen hvis du kører det privat og ønsker fuld fradrag for renterne. I selskabsform er det en flad selskabsskat.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens du har to store spørgsmål, som du skal have afklaret først:

Belåningen af en sådan ejendom skal foretages af kreditforeningen som en udlejningsejendom. Kreditforeningen udfører en kapitaliseret vurdering, hvor lejen for ejendommen indgår. Som en tommelfingerregel kan du få ca. 60% belåning. Hvis du først køber ejendommen til dig selv, og så lejer den ud, så skal belåningen nedsættes.

Når du udlejer, er det til en forbruger og her gælder lejeloven. Hvis du lejer ud for 10 år, så gælder det ingen steder, lejeloven er præceptiv, så lejer kan blive boende så længe han vil. Du skal leje ud på tidsbegrænset lejekontrakt, i 2 til 3 år, og du må højst forlænge lejeperioden en gang. Jeg anbefaler, at du får en advokat til at udarbejde lejekontrakten.

En anden mulighed er at hjælpe familien med et familielån, hvor du lægger en del af købesummen, og I aftaler forrentning og hvornår pengene senest skal betales tilbage, eksempelvis efter de 10 år/salg som du selv taler om.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg aldrig gå ind i ejendomsmarkedet med en så kortsigtet plan som der anbefales. Det er ikke gratis at handle bolig, og hvis horisonten er 2 år bliver det i min optik alt for spekulativt. Find i stedet for en ejendomscase, hvor driften giver overskud og betragt det i stedet for som en langsigtet investeringscase.

I øvrigt - de 2 år tidsbegrænset lejekontrakt der nævnes? Er eksperterne sikker på at den holder i retten? mig bekendt kan lejer godt få tilsidesat en tidsbegrænset kontrakt, hvis tidsbegrænsingen ikke skyldes sælgers personlige forhold. Dette følger mig bekendt direkte af lejelovens § 80, stk. 3 men jeg kan jo selvfølgelig tage fejl.

Uanset hvad du gør så får du et held og lykke med på vejen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)