Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger du telefoni i din virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er anbefalingen med telefoni i et enkeltmandsfirma? 

  • Bruger du din egen, private telefon? Hvis ja, får du opkald direkte ind eller bruger du en service/app til at administrere det?
  • Bruger du to mobiler, altså en privat og en arbejdstelefon? Hvis ja, ligger den ene telefon så derhjemme og stiller om, eller?
  • Og hvad med priser, abonnementer, telefonsvarer, omstillingsservice/apps?

Jeg er lidt lost i det her, så brugbare anbefalinger vil være rigtig dejligt. Det eneste jeg ved, er at jeg ikke ønsker en fastnet telefon.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Mindcology

Jeg tror det spørgsmål giver lige så mange forskellige svar, som personer der svarer..
Jeg kan kun svare for mig selv - og er startet med enkeltmandsfirma, opgraderet til ApS, fusioneret med anden enkeldtmands ApS, og nu virksomhed med ansatte.
- hvor vi blandt andet sælger telefoni løsninger.. (så du siger bare til)

Jeg startede med at bruge min private mobil som firmanummer også - netop fordi jeg ikke ønskede den ekstra udgift til fastnet telefon osv.
Det vil jeg for evigt fraråde at gøre - det var i 2006 jeg fusionerede med andet ApS og den gang jeg fjernede min private mobil som firmatelefon - der er stadig folk der googler sig frem til mit nummer og ringer kl bæ om natten for at høre om jeg ikke lige kan fikse et eller andet..
og de ringer ikke kun en gang ..

Mit bedste råd vil være - adskil firma og privat - også med telefoni ligesom med økonomi. Det bliver noget lort hvis du blander det sammen.

Der er i dag - i forhold til den gang - heldigvis nogle bedre løsninger og muligheder for at styre sin telefoni.

Du kan få et skype-in nummer - og så bruge det som telefonnummer i firmaet - så kræver det bare du har skype kørende på din mobil og wifi-eller-data forbindelse.
Hvis du betaler credits ind på det, kan du også ringe - men ellers kan du ringe fra din private telefon ved at trykke #31# foran nummeret - så ringer du med hemmeligt nummer.

Det samme kan gøres med et rigtigt erhvervsanlæg for kun 108 kr. pr måned - her er det så ikke skype - men en anden "softphone" som det hedder - samme fremgangsmåde - men bedre kvalitet end skype - plus du får mulighed for sådanne noget som "velkommen til .... " "du har ringet uden for vores åbningstid..." osv.. her får du så også mulighed for at ringe fra firmanummeret til almindelig minuttakst..

I dag har vi selv et setup med bordtelefoner og mobiltelefoner kombineret i samme løsning. så vi ringer gratis internt - vi kan se på de stationære når folk taler i mobil, så vi ikke skal stille videre til dem lige nu. Vi kan styre opkald via vores CRM rundt til forskellige medarbejdere - alt efter hvem der ringer ind på hovednummeret osv. osv.
nogen af os har kørt vores mobiler ind i dette setup- hvilket betyder at hvis vi ikke tager den, så er der også "velkommen til... " og "uden for åbningstid" på mobiltelefonerne - ligesom vi på mobiltelefonerne kan vælge om vi vil ringe fra mobil nummeret eller vores 70 nummer - sådan at når folk ringer retur, så ringer de retur til hovednummeret (det kan også skifte automatisk ud fra klokkeslæt)

Det er super svært at angive priser - da der er så mange muligheder og kommer an på om det skal være med eller uden binding osv.
Men som sagt kan du få skype-in nummer (kostede engang 130 kr i kvartalet eller 440 om året - ved ikke hvad det koster nu)
Du kan få et professionelt anlæg med 1 nummer som kan lægges på softphone for kr. 108,00 pr. måned
Du kan tilkøbe bordtelefon - hvis du vil spare mobilens strøm og ha bedre signal - for 1300 og så er det stadig 108 pr. måned og stadig samme nummer på app også.
Du kan efterfølgende udvide det professionelle anlæg som du har lyst.
Det professionelle anlæg kan alt :) og har fri support.


Men der er rigtigt mange muligheder - og mit bedste råd er at tage en telefoni rådgiver med fra starten af - om det er så er os eller en anden.
Vi tager ikke noget for rådgivningen da vi får lidt kickback på de løsninger vi sælger - og vi vil hellere sende dig videre til et selskab hvor vi ikke tjener kickbacket end at rådgive dig forkert for så ved vi nemlig du kommer igen næste gang :)
Der er sikker nogle andre der også gør som os - og så er der nogen der mener du er garanteret uvildig rådgivning hvis du betaler for rådgivningen. Og det kan være helt reelt men også det modsatte.

håber det om ikke andet gav stof til eftertanke så du bliver afklaret med hvad du vil ..

Venlig hilsen
Lars Andersen
lars@comasys.dk
CoMaSys ApS
(+45) 70 269 267

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tak for det udførlige svar. Jeg er lettere forvirret:

Jeg skal til at starte med bare bruge noget helt enkelt og simpelt der ikke kræver at jeg taster noget foran nummeret og at jeg ikke render rundt med to mobiltelefoner. Jeg har intet krav til en smart mobilsvarer, det kan jeg fint gøre selv, selvom det på sigt da kunne være rart at have. Des mindre jeg skal skifte fra privat til erhverv telefoni, det bedre er det. Det skal fungere OUTSTANDING gnidningsløst, for ellers vil det lynhurtigt irritere mig, uanset om det er en app eller "Softphone" osv. 

Så. Hvis nu jeg skaffer et telefonnummer kun beregnet til virksomheden og kun ønsker at bruge min egen private mobiltelefon (iPhone, hvis det har nogen betydning?), hvor jeg også kan modtage private opkald (her vil det naturligvis være rart, at kunne se om der bliver ringet til mit private nummer eller firmanummer, så jeg kan svarer opkald ud fra det), hvad er så din mest knivskarpe anbefaling? En ordning hvor jeg kan ringe ubegrænset uden at bekymre mig om jeg sprænger budgettet, vil være at foretrække. 

Pft. Johnny

Comasys:

hej Mindcology

Jeg tror det spørgsmål giver lige så mange forskellige svar, som personer der svarer..
Jeg kan kun svare for mig selv - og er startet med enkeltmandsfirma, opgraderet til ApS, fusioneret med anden enkeldtmands ApS, og nu virksomhed med ansatte.
- hvor vi blandt andet sælger telefoni løsninger.. (så du siger bare til)

Jeg startede med at bruge min private mobil som firmanummer også - netop fordi jeg ikke ønskede den ekstra udgift til fastnet telefon osv.
Det vil jeg for evigt fraråde at gøre - det var i 2006 jeg fusionerede med andet ApS og den gang jeg fjernede min private mobil som firmatelefon - der er stadig folk der googler sig frem til mit nummer og ringer kl bæ om natten for at høre om jeg ikke lige kan fikse et eller andet..
og de ringer ikke kun en gang ..

Mit bedste råd vil være - adskil firma og privat - også med telefoni ligesom med økonomi. Det bliver noget lort hvis du blander det sammen.

Der er i dag - i forhold til den gang - heldigvis nogle bedre løsninger og muligheder for at styre sin telefoni.

Du kan få et skype-in nummer - og så bruge det som telefonnummer i firmaet - så kræver det bare du har skype kørende på din mobil og wifi-eller-data forbindelse.
Hvis du betaler credits ind på det, kan du også ringe - men ellers kan du ringe fra din private telefon ved at trykke #31# foran nummeret - så ringer du med hemmeligt nummer.

Det samme kan gøres med et rigtigt erhvervsanlæg for kun 108 kr. pr måned - her er det så ikke skype - men en anden "softphone" som det hedder - samme fremgangsmåde - men bedre kvalitet end skype - plus du får mulighed for sådanne noget som "velkommen til .... " "du har ringet uden for vores åbningstid..." osv.. her får du så også mulighed for at ringe fra firmanummeret til almindelig minuttakst..

I dag har vi selv et setup med bordtelefoner og mobiltelefoner kombineret i samme løsning. så vi ringer gratis internt - vi kan se på de stationære når folk taler i mobil, så vi ikke skal stille videre til dem lige nu. Vi kan styre opkald via vores CRM rundt til forskellige medarbejdere - alt efter hvem der ringer ind på hovednummeret osv. osv.
nogen af os har kørt vores mobiler ind i dette setup- hvilket betyder at hvis vi ikke tager den, så er der også "velkommen til... " og "uden for åbningstid" på mobiltelefonerne - ligesom vi på mobiltelefonerne kan vælge om vi vil ringe fra mobil nummeret eller vores 70 nummer - sådan at når folk ringer retur, så ringer de retur til hovednummeret (det kan også skifte automatisk ud fra klokkeslæt)

Det er super svært at angive priser - da der er så mange muligheder og kommer an på om det skal være med eller uden binding osv.
Men som sagt kan du få skype-in nummer (kostede engang 130 kr i kvartalet eller 440 om året - ved ikke hvad det koster nu)
Du kan få et professionelt anlæg med 1 nummer som kan lægges på softphone for kr. 108,00 pr. måned
Du kan tilkøbe bordtelefon - hvis du vil spare mobilens strøm og ha bedre signal - for 1300 og så er det stadig 108 pr. måned og stadig samme nummer på app også.
Du kan efterfølgende udvide det professionelle anlæg som du har lyst.
Det professionelle anlæg kan alt :) og har fri support.


Men der er rigtigt mange muligheder - og mit bedste råd er at tage en telefoni rådgiver med fra starten af - om det er så er os eller en anden.
Vi tager ikke noget for rådgivningen da vi får lidt kickback på de løsninger vi sælger - og vi vil hellere sende dig videre til et selskab hvor vi ikke tjener kickbacket end at rådgive dig forkert for så ved vi nemlig du kommer igen næste gang :)
Der er sikker nogle andre der også gør som os - og så er der nogen der mener du er garanteret uvildig rådgivning hvis du betaler for rådgivningen. Og det kan være helt reelt men også det modsatte.

håber det om ikke andet gav stof til eftertanke så du bliver afklaret med hvad du vil ..

Venlig hilsen
Lars Andersen
lars@comasys.dk
CoMaSys ApS
(+45) 70 269 267

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Undskyld det sene svar.

Den nemme.og gnidningsløse løsning er en softphone på din iPhone ..
Så er app'en dit firmanummer og din telefon fungerer normalt ud over det.

Desværre kan jeg ikke lige skaffe den med "ring gratis" men den er minut takseret når du ringer op.
(Med mindre du ringer #31#telefonnummer fra din iPhone i stedet for app'en)
Erfaringsmæssigt er det dog begrænset hvor meget man ringer ud..

Men der er desværre ikke en løsning der kan "det hele" som er til at arbejde med i det daglige uden at have enten to telefoner eller den rette dualsim telefon..(ved ikke hvilken det skulle være)

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Comasys:

Hej

Undskyld det sene svar.

Den nemme.og gnidningsløse løsning er en softphone på din iPhone ..
Så er app'en dit firmanummer og din telefon fungerer normalt ud over det.

Desværre kan jeg ikke lige skaffe den med "ring gratis" men den er minut takseret når du ringer op.
(Med mindre du ringer #31#telefonnummer fra din iPhone i stedet for app'en)
Erfaringsmæssigt er det dog begrænset hvor meget man ringer ud..

Men der er desværre ikke en løsning der kan "det hele" som er til at arbejde med i det daglige uden at have enten to telefoner eller den rette dualsim telefon..(ved ikke hvilken det skulle være)

Er der en lignende app til android?

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er der .... :)

Fra herning
Tilmeldt 7. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Fra  Lund og Erichsen A/S Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det er ikke så kompliceret endda. Man kan lave ret gode løsninger hvor man har flere numre på samme SIM kort / mobiltelefon. Privat mobilnummer, arbejds mobilnummer og evt et virksomheds fastnetnummer. Man styrer opkaldene via en app. således at man kan bestemme hvornår på døgnet man viser arbejdsnummer når man ringer til andre, og hvornår arbdejdsnummeret skal gå i en ”vi har lukket besked”.  Det løser effektivt problematikken med at vi alle gerne vil have fri og at det ikke altid er praktisk at passe en virksomhed på et mobilnummer som også benyttes privat. 

En af den type løsninger er der mere om her: https://www.l-e.dk/kompetencer/ip-telefoni/flexfone/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)