Salg af virksomhed. Hvad skal jeg være særlig opmærksom på? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Køb og salg af virksomheder "

Salg af virksomhed. Hvad skal jeg være særlig opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 56
Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 31. maj 16
Indlæg ialt: 17

Fra It & Kamera
Skrevet 19-03-2017 kl. 23:43

Hej. 

Jeg står og skal til at sælge min første virksomhed videre. Jeg ejer 50% af anparterne og skal sælge dem til den anden ejer. Vi er blevet enige om pris, og nu skal jeg finde ud af, hvordan jeg praktisk skal gøre det, så jeg juridisk står på det rene.

Vi har bl.a. en leaset bil sammen, og har nogle stedet underskrevet et personligt selvkauktions erklæring hos leverandører. 

Hvilke dokumenter skal laves, og hvad skal jeg huske?

Med Venlig Hilsen

Ahmad Al-D.

Amino-karma 919
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. okt 15
Indlæg ialt: 215

Jørgen
Fra jur.afd.dk ApS
Skrevet 19-03-2017 kl. 23:48

Få en jurist eller advokat til at hjælpe dig i de enkelte spørgsmål.

Når man ikke kender de enkelte forhold kan der ikke svares konkret.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.biz v/pens. advokat og statsaut. ejdmgl. yder ca. ½ times

gratis retshjælp til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.biz.

Amino-karma 143.294
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 30.422
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 19-03-2017 kl. 23:55

Først og fremmest - skal du lave en købsaftale hvor din partner køber dine anparter for kr xxx(hvad I nu aftaler) og makker overfører pengene til dig + du beskattes af fortjeneste/tab som aktieindkomst og makker ændrer ejerbogen i selskabet + offentlige ejerregister + ser om vedtægter og ejeraftaler skal ændres

Det svære er der du har selvskyldnerkautioneret, hvor leverandører (og man kan tænke sig bank) skriftligt skal gøre klart, at du ikke længere selvskyldnerkautionerer - det er ikke altid så let - men det skal være helt klare skriftlige bekræftelser

Få en advokat ind over

vh John Hannover

Amino-karma 2.071
Fra Brande
Tilmeldt 17. dec 07
Indlæg ialt: 543

selvstændig38
Fra www.wristease.dk
Skrevet 20-03-2017 kl. 10:03

Hvis man sælger virksomheden til den anden og der Feks sker ved mdr afdrag kan man så ikke gøre det til sit holding og evt spare skat eller hvordan gør man
Vi har aftalt hvis det skulle blive aktuelt den anden kan afdrage over Feks 15 mdr.
Er det ikke den bedste løsning ellers bliver man jo beskattet i topskat

Amino-karma 143.294
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 30.422
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 20-03-2017 kl. 11:29

selvstændig38:
Vi har aftalt hvis det skulle blive aktuelt den anden kan afdrage over Feks 15 mdr.
Er det ikke den bedste løsning ellers bliver man jo beskattet i topskat
Det er ligemeget med afdrag hvis hele handlen sker med overdragelse i 2017 så er det skatteindtægt i 2017 uanset betaling. Der kan givet laves aftale hvor du sælger x% i 2017 og y% i 2018 derimod. Indtægten vil være aktieindkomst til 27% for de første ca 50.000 (dobbelt op for ægtepar) og 42% for resten (ikke topskat som personlig indkomst)

selvstændig38:
kan man så ikke gøre det til sit holding og evt spare skat
forudsat det er holding der ejer din anden med sambeskatning så er det holding der får pengene. Det sparer ikke personlig skat men pengene kan stå og først beskattes når du tager dem ud. Før eller siden kommer skatten. Hvis du ejer andelen privat kan du ikke sælge via holding

Gå til en advokat som f.eks. www.ditselskab.dk Jacob Tøjner f.eks. I er for meget på gyngende grund her, så det vil spare jeg tid, ærgelser og penge samlet

vh John Hannover

Amino-karma 3.149
Fra København
Tilmeldt 5. okt 11
Indlæg ialt: 373
Amino Plus Moderator SystemAdministrator
Niels Ryding Olsson
Skrevet 20-03-2017 kl. 11:53

Hej Ahmad

Lad os finde en rådgiver der kan hjælpe dig med dine spørgsmål: http://www.amino.dk/virksomhedsbors/virksomhedsmaegler 

Du kan også bare ringe op 33 60 29 29 så kan vi tage en snak om det :-) 

/Niels

Hvor meget kan din virksomhed sælges for?

- Find ud af det ved at sætte den i anonymt udbud til flere tusinde købere. Få svar på hvad dit livsværk er værd idag!

Opret din gratis Salgsannonce idag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af:

Besøg vores andre hjemmesider :
lll