Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvmøder = Selvmorder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

 
Som advokat igennem over 30 år, oplevede jeg tit i retten og under andre omstændigheder, personer som klarede sig selv. Selv vidste, eller troede de vidste hvad de havde med at gøre, de såkaldte selvmødere.


Mange blev imidlertid klogere.


Det gik ofte meget værre for dem, end det ville have gået, hvis de havde haft en professionel rådgiver til at hjælpe sig. De havde for eksempel fået mange gode råd fra venner og bekendte og følte sig godt rustet til at klare paragrafferne selv.


Vi kaldte dem ”selvmordere”.


Hvad har det nu med AMINO at gøre ?


Jo, sidst jeg gav et råd til overskriften ”Køb af tvangsauktion” tænkte jeg, her er en du må hjælpe, han ved ikke engang at det hedder ”Køb på tvangsauktion”, der må jeg da kunne hjælpe.


At købe fast ejendom på tvangsauktion er ikke det samme som at købe et maleri på Laurtiz.com’s auktioner.


Fra ejendom til ejendom er der stor forskel. I nogen tilfælde kan det betale sig at overtage lån inden for budsummen, i andre ikke. Når først ejendommen er budt hjem, er det for sent for eks. at reklamere over at der er forurenet grund eller at der er andre forhold som man ikke har opdaget.


Jeg skrev et par gode råd som også andre Aminoer gjorde. Under blandt andet ansættelse i Codan, har jeg været med til mange hundrede tvangsauktioner. Hvis man ikke har prøvet det nogle gange, er det ikke bare lige.


Så blev der spurgt om forhold vedr. ejendommens gæld, som man kun kunne besvare ved at gennemgå salgsopstillingen på lige netop den ejendom som Aminoen ville købe og derfor skrev jeg en PB om, at vi kunne ringe sammen så jeg kunne gennemgå  salgsopstillingen for auktionen på netop den ejendom som Aminoen ville købe, da ikke 2 ejendomme er proriteret ens.


Tilbage fik jeg et velment svar: ”Tak fordi du så gerne vil byde ind og hjælpe med din ekspertise, men vil foretrække alt foregår i tråden så andre også kan få gavn af svarene, hvis nu de selv skulle tænke i samme retning på et tidspunkt.”


Grunden til at jeg skriver dette indlæg er, at jeg har opdaget, at de svar som kommer fra en række ikke sagkyndige, men yderst hjælpsomme Aminoer, i vidt omfang anvendes af de spørgende Aminoer, som ikke stiller spørgsmålstegn ved rigtigheden af svarene, men i grænseløs tillid blindt stoler på svarene.


Med dette skriv siger jeg blot, at man skal passe på, tro ikke på alt hvad du hører, men giv dig tid til at undersøge de svar du få grundigt.

Du er velkommen til at kommentere mit indlæg

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er som alle andre "spørg løs" fora, her, facebook - jubi osv. Vi er en samling kloge jubelidioter i skøn blanding, og det er givet farligt bare at tro svar herinde er 100% sikre. Omvendt, så tror jeg nu faktisk at mange ender med korrekt svar, forudsat det ikke er alt for kompliceret, og det er jo naturen af disse fora ganske enkelt. 
Hvis de altid ender i - Send en PB så skal jeg hjælp, så ændrer de jo karakter til "find 3 tilbud". Det er ganske samme i mange facebook fora, og hvis de skal have værdi, så skal svarene, så langt det kan lade sig gøre, falde i forum, netop så andre kan være med og de kan findes siden

Jeg er enig i, at der kan være mange fejl, og enig i, at der er områder der er så komplekse, at det ikke kan dækkes herinde - og skriver så altid svar, så langt jeg kan men med understregning af, at man netop skal søge proff hjælp

Det er der givet mange der så ikke gør, men - that´s life på denne type fora

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

John skrev blandt andet:

"...mange ender med korrekt svar, forudsat det ikke er alt for kompliceret, og det er jo naturen af disse fora ganske enkelt. 
Hvis de altid ender i - Send en PB så skal jeg hjælp, så ændrer de jo karakter til "find 3 tilbud". Det er ganske samme i mange facebook fora, og hvis de skal have værdi, så skal svarene, så langt det kan lade sig gøre, falde i forum, netop så andre kan være med og de kan findes siden"

Hvis vi skulle have fortsat på tråden, var det nødvendigt at vedhæfte eller linke til til en ca. 40 siders lang salgsopstilling, hvilket ikke giver nogen som helst mening for de Aminoer som ikke har indgående indsigt i tvangsauktioner.

Derfor bad jeg på en PB om oplysningerne, hvor jeg kunne finde svar på spørgsmålet på 10 minutter og der er altså ikke tale om forsøg på salg af ydelse eller boghandel.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ok, jeg brokker mig slet ikke over salg, siger bare, at vist har du ret i der er risiko ved at stole på svar her og andre fora, men omvendt, kommer mange som frem til en forståelse de kan bruge - enten direkte, eller til at være bedre klædt på til revisor eller jurist. 

Jeg er enige i tråden om tvangsaktioner hvis dit indlæg alene gik på den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Synes det er en herlig mentalitet på et forum som dette, at de svar der gives skal komme flest muligt til gode.

I forhold til trådens egentlige agenda, så kunne man fristes til at sige, at man heller ikke skal lytte til al den viden man får fra sagkundskaben. Nok om det her.

Generelt så synes jeg ikke at folk herinde skyder til højre og venstre med anvisninger til dette og hint. Ej heller at folk foregiver at være noget de ikke er. Om der faktisk er nogen herinde der tager svar råt for usødet og handler alene på grund af det der står herinde ved jeg ikke. Men jeg vil da ikke anbefale det. Djævlen er i detaljen, og den fanger man sjældent i et forum som dette. Men derfor kan det jo godt bruges til at guide folk på rette vej.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Svar man finder på et forum er vejledende, mere skal man ikke tage dem for. Jeg oplever tit, at mit firma Not Allowed bliver omtalt i diverse FB grupper, og når jeg ser på de råd, der gives om ophavsret, kan jeg tit kun krumme tæer, og håbe på, at personen ikke lytter. Desværre lytter folk tit, og så bliver de overrasket over konsekvenserne af de fejlagtige råd...

Dertil vil jeg så sige, at der er godt nok også mange advokater eller rådgivere, som leverer en slatten omgang "rådgivning", ja sågar misrådgivning. Så sent som idag, har en advokat i ramme alvor skrevet til mig, at man gerne må kopiere fotos fra Google, så længe der ikke er logoer på... SUK...

Så man skal vælge sine rådgivere med omhu, og man skal altid undersøge tingene nærmere selv, det gavner en på den lange bane. Den hurtige smutvej, er ofte også den dyre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har da sikkert ret men advokat bistand er som regel meget dyrt, hvor man ofte skal forudbetale et ret stort beløb og det er samtidig
vanskeligt overhovedet at finde en advokat.

Så er der også det om advokatpålæg, hvis man ikke møder med en sagkyndig.

Men jeg vil da gerne have juridisk bistand til visse komplicerede sager
og din ide med egen juridisk afdeling er da alletiders.

Så venligst kontakt mig på mail ejler@ottesen.info.
Du er også velkommen til at ringe på +36965921.

MVH fra Ejler Ottesen

Fra KBH.Ø
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 27
Fra  frisorhans.dk Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er emner der egner sig til tråden og emner der ikke gør sig godt.

Jura uanset, er ikke velegnet til, at "lære" fra en tråd eller velmene råd. Tag det fra en person, der læste,undersøgte og brugte google og lignende i en simpel sag.

Min fejl var/er, at jeg stolede på de personer der rådgav mig. Dommerens kontor svarede en ting (kontordame) som senere viste sig, at være fatal fejl.

Mit problem var, at jeg blev stævnet for en kontraktlig aftale, som jeg aldrig havde indgået. Alle var bekendt med fejlen, men for eks dommeren kontor svarede, at det skulle jeg tage op med dommeren,når hun fik tid. Kontordame ville lægge besked og dommer ville kontakte mig tilbage.

Dette sket ikke,Selv undet telefon møde og selve retsagen var dommeren fuldstændig ligeglad, da 14 dages indsigelse kravet var bortfaldet.

Jeg blev dømt til, at betale for noget jeg aldrig havde lod eller andel i ej heller kendt firmaet.

Min opfordring til alle, betal advokaten ,de surt tjente penge, for ellers taber du.

Mit resonomang var, at kravet var ca. 8000,- og advokat ville koste ca.kr. 12000, men tro mig de sparede 4000 er ikke det værd.

Lyt til denne advokat uanset hvad du er rodet ind/ud i-i sidste ende kan det give mere ro og sikkerhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Herligt at se Ejler igen - det var længe siden Smile  Vi er vel ikke ret uenige her. Man skal bruge advokat eller jurist hvis det brænder på som hovedregel.Ganske som man med stor fordel kan bruge økonomiperson - helt op til revisor for et regnskab

Det som Amino kan, er at give os lidt baggrundsviden som gør det langt lettere at forstå en jurist eller revisor eller xxx og i de små sager kan skubbe videre. Det er ikke nødvendigvis "enten eller" men ofte "både og"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Du har vist aldrig svaret mig. Hvorfor ikke?

Jeg har en masse sager og KAN ikke overkomme at
vaere selvmoeder.

Min mail: ejler@ottesen.info

Telefonen 36965921 virker ikke saa godt for tiden
efter MS har koebt Skyoe og nu skal lave
penge ud af deres store fejlinvestering.
Jeg er ved at skifte ud til Line, Kineserne paa
Taiwan bruger dette og det goer min datter og hendes mor ogsaa.
Min ven Christan fra Taipei goer det. HAN beordrede mig til
at installere Line. Det gjorde saa Pauline, da JEG ikke kunne.

Jeg vil senere sende mit mobile Taiwan nummer. Det naar
mig ogsaa over hele verden.Ligesom Skype.

Naesten alle polakker bruger ikke Skype mere.
Lige nu husker jeg ikke navnet, Jeg er blevet
glemsom paa mine gamle dage.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)