Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige pris for web firma?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at overtage et lille IVS firma (dog er der ikke omsætning for 50.000kr), men er lidt usikker hvad angår prisen?

Den nuværende ejer ønsker 18.000kr for det, der er ikke mange kunder, et lager (for omkring 5000kr),  div socialemedier, domæne navn og en webshop :https://www.lillekrea.dk 

Nu er spørgsmålet bare om det er den "rigtige pris", jeg har ikke det store kendskab til hvad det koster at få lavet den slags webshops (det er det primære i firmaet samt navn).Den er lavet i shopify, billederne er forbundet med instagram, kører med abonnomenter og enkel køb (så kunders køb går direkte til pakkelabels og firma konto), blogs og div "hjemmeside ting".

Håber der er nogle som har bedre forstand på dette end jeg som kan hjælpe! 

God dag 

Mvh Maria Møller

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Har Ditte vist dig et regnskab eller hvor meget omsætning der har været?

Primært i regnskabet vil der stå hvor meget der er brugt penge osv . Men du skal huske også at Ditte har brugt tid på det.

Men jeg ville først se et regnskab før jeg køber noget .

Men ellers er det et sjovt og godt projekt.
Jeg synes det er spændende det du vil købe .
Men men . Der mangler en masse markedsføring til det og måske udvidet Kit sådan man har flere at vælge i mellem.

Tilmeldt 18. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Nej jeg forstod det som at der ikke var lavet regnskab mm, da det kun havde været i gang i under et år.

Og ja det er også rigtigt, så det er også derfor jeg ville høre om hvordan prisen så ud, om det var rimeligt for begge partner. Tænker jo osse at lageret er en stor del af det.

Og tak for rigtig gode ideer, det er klart værd at overveje! 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun oprettede selskabet maj 2016.

Hun kunne have valgt regnskab til december eller i 18 mdr.

Men hvis Ditte ikke har regnskab. Må du bed om kvartal regnskab .

Selvom lageret er 5000 kr værd . Tror jeg ikke det er det hun har sat prisen efter fordi det koster 200 kr for et års domæn til website + gateway altså webshoppen er gratis at få sat op efter hvem man vælger .
Jeg tror hun har sat 18.000 kr efter tidsforbrug + lager.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke give mere end 15.000 kr for det , da jeg kan se fra din Text at hun ikke har en særlig høj omsætning dvs hun har ikke mange kunder

Tilmeldt 18. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja tænker også at prisen er sat efter tid mm, og havde også en bedre mavefornemmelse med de 15.000kr. der er ingen "rigtige regnskaber", men vist en lille oversigt over hvad det koster at fremstille kasserne. takker for hjælpen indtil videre!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

18.000 er for meget. Den webshop er ikke 13.000 værd, hvis der ikke er nogen nævnværdig omsætning.

Så kan det næsten bedre betale sig, at du får lavet det fra bunden eller finder noget andet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du syntes forretningen er spændende, så er 18.000 jo absolut ingenting for at komme igang - det kommer få en md ind i en ny virksomhed for.   
Det svarer vel til en 10-18-36 timers omsætning for en typisk freelance iværksætter

Det er jo ingenting i forhold til hvad man ofte bruger på at få en ny virksomhed launchet og sat i gang. 

MEN nøgleordene er om du syntes forretningen er spændende eller ej. 

Man kan selvfølgelig ikke vurdere den ud på hjemmesiden/webshoppen alene: dog er 18.000 heller ikke specielt meget der heller. 
Om siden er 13000 hver kommer nok an på med hvilke øjne der ser på den. 
I min optik kan man ikke vurdere en hjemmeside rent ud fra om den er simpel, eller ud fra det tekniske (det tekniske har ikke meget værdi her). 


Brænder du for rammerne for virksomheden, så skal du nok nærmere spørge dig selv, om du har lyst til at investere det som det kræver at blive en success på sigt: her tænker jeg især hårdt arbejde og mange lange aftener- for hvis nogen bilder dig ind sådan et projekt her bare flyver af sig selv, så kan jeg fortælle dig det næppe passer: de fleste undervurdere hvad det kræver at blive en success på nettet.

Du skal nok også forvente dig en del flere udgifter på sigt, før det bliver en success ... 

Men overordnet, så nej, 18000 er aldrig meget for at overtage en forretning der er startet op og er i gang: men det betyder ikke det nødvendigvis er et godt valg for dig. 

Kan du se dig selv inden for projektets rammer? eller har du en ide til at ændre dem til noget der gør du syntes virksomheden kan afspejle dig og den du er? :-) 

Håber det hjælper. 

De bedste hilsner, 
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 18. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for al hjælpen! Jeg har nu overtaget det for 16.500kr. Nu skal jeg bare finde ud af hvad der er bedst- hobbyvirksomhed eller IVS ? Nogle gode råd her? 

god dag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

MariaMøller:

Tusinde tak for al hjælpen! Jeg har nu overtaget det for 16.500kr. Nu skal jeg bare finde ud af hvad der er bedst- hobbyvirksomhed eller IVS ? Nogle gode råd her? 

god dag

Hobby virksomhed er et skattebegreb som betyder - ikke fradrag for underskud. Alternativet er personlig virksomhed og IVS måske - og her burde den afgørelse være truffet inden du overtog, for at gøre det let - så det enten var dig personligt som personlig virksomhed der købet eller et IVS som IKKE er dig personligt men en selvstændig juridisk enhed.
Det er nok synd du ikke på forhånd har taget en jurist/revisor ind frem for at bare købe og så skulle afgøre siden hvem det er der skal køre det.
Læs om forskel på personlig virksomhed og selskab her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)