Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af tvangsauktioner

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe hus/grund på tvangsauktion med henblik på nedrivning/opførsel af bolig/lagerbygning.

Er der nogen herinde fra der har gjort det samme og hvilke faldgrupper man skal være opmærksom på?

Er selv kun gjort opmærksom på at ''størstebeløbet'' på huset tillægges auktionens slut bud.


Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør rådføre dig med en fagmand om netop den ejendom du vil byde på og evt. opnå en budaftale med de eller den kreditor som ligger inden for den budramme du har lagt.

Derved kan 2.den auktion evt. undgåes

Husk at undersøge om lokalplanen giver tilladelse til det byggeri du agter at opføre og om udnyttelsesgraden er uændret.

Kontroller at grunden ikke er opført som forurenet grund.

Husk der skal stilles kontant sikkerhed eller bankgaranti.

Afholdes auktionen inden for en radius af 45 km fra København kan jeg evt. hjælpe dig.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste råd er at du som det første sikrer dig at du ikke overtager gammel gæld. Resten kommer bagefter....

Men man kan jo undersøge meget før at auktionen kommer. Måske bliver den afværget i sidste øjeblik. Det sker tit, men der er meget at spare hvis der er penge på kontoen. Køber du, skal du jo også lægge et stort beløb "kontant".

// Lars

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for nyttige svar Jørgen, men hvordan finder jeg ud af om grunden er forurenet, står disse i salgsopstillingerne eller skal man selv bede/bestille disse? 

Så vidt jeg er informeret, er det ikke en gang sikkert man kan besigtige en grund/bolig før bud?

Lars tak for input, men man overtager ikke gæld.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Lars + Esco:

Det kan jo netop være en fordel at overtage  noget af den gæld som opgøres i salgsopstilling på tvangsauktionen, derved undgår man at skulle betale kontanter. Det er det jeg mener med at indgå en budaftale med en kreditor som gør sit krav gældende på auktionen. Hvis man river bygninger ned og genopfører nybyggeri, kan man muligvis lade pantet indestå i det nye.

Esco:

Nej i salgsopstillingen står der ikke noget om forurening. Det skal undersøges i kommunen. Om ejendommen er kategoriseret som forurenet, afhænger af den anvendelse hidtil har haft.

Du kan rette henvendelse til rekvirenten om besigtigelse, hvilket der altid vil være på forespørgsel hvis der er bolig med i enheden.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen - Jeg kan simpelthen ikke lurer hvordan det kan være en fordel at overtage noget gæld, giver det mig ikke bare en større udgift? Eller snakker du simpelthen om at låne det samme beløb af kreditorer som jeg ville ha' lånt af banken, for at finansiere købet i håb om bedre renteforhold?

Hvis jeg har helt misforstået må du gerne komme med et simpelten eksempel og tak for dine inputs.

Lars - Tak !

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs på det link Lars har skrevet.

Se PB, det er meget nemmere at forklare det pr. tlf.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt mange ejendomme på tvang. Nogle gange med større held end andre.

Når du køber på tvang skal du først og fremmest være obs på at der ikke er nogen reklamationsret. Viser det sig at det købte ikke lever op til forventningen er det ærgerligt, men du kan ikke gøre noget ved det. Jeg tager derfor altid en byggesagkyndig med ud at besigtige huset inden jeg byder. Det koster 5-15K afhængig af ejendomstype.

Det "kan" være en fordel at overtage eksisterende gæld i ejendommen men er det langt fra altid. Hvis ejendommen er overbelånt kan du reelt nå en realkreditfinansiering på 100 % af købesummen. Eneste du så skal stille med i kontanter er størstebeløbet. Refinansierer du ejendommen efter køb er det de almindelige lånegrænser der gælder. Er din økonomi nogenlunde i orden kan du oftest få en aftale med sælgers kreditorer om overtagelse af gæld, hvis det er det du ønsker. Når du nu alligevel har fat i dem kan du også høre om de vil indgå en hammerslagsaftale, dvs. en aftale om at hvis du byder over X kr. så vil de ikke overbyde dig.

Med hensyn til finansiering så skal du være opmærksom på at du overtager risikoen for indfrielse af de eksisterende lån, dvs. at såfremt sælgers lån er f.eks. et flexlån der kun kan indfries til overkurs så er det dig der betaler overkursen. Tilsvarende hvis det indfries til underkurs, så er det din gevinst.

Knæk og bræk med det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)