Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedskonstruktion med område rettigheder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoes 

Jeg er i gang med et tech startup som har en unik platform. Jeg er igang med at få en strategisk partner indenfor madsektoren. Hans rolle er at markedsføre mit koncept i mad industrien, mod 33 % andele i min virksomhed.

Det jeg studser over nu, er at lave en virksomhedskonstruktion, hvor mit firmas platform, som strækker sig fra mad til non-food og oplevelser, ikke også tilhører min nye partner. Jeg vil altså beskytte den platform som bliver bygget, da min nye partner ikke har kapacitet eller mulighed for at bringe den ud på de andre markeder og derfor kræver andre partnere.  

Med andre ord forestiller jeg mig en konstruktion alla: 

Mit firma Aps ejer Mit firma MAD Aps, som min partner får sine 33 % i. 

Mit firma MAD Aps, skal rettighedsmæssigt have lov til at vedrører spiseligt mad, men ikke non-food varer, fx tøj.

Kan I hjælpe mig med at finde yderligere information om denne form for virksomhedskonstruktion og hvad jeg skal gøre? 

Tusind mange tak! 

  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Ritter:
Kan I hjælpe mig med at finde yderligere information om denne form for virksomhedskonstruktion og hvad jeg skal gøre? 

Du bør  tage fat i en advokat, der har erfaring med sådanne konstruktioner eller kan du virkeligt komme galt af sted. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)